مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی مازندران گفت :پیش بینی می شود آیین اعتکاف امسال در بیش از 350 مسجد استان برگزار شود.

به گزارش ایلنا از ساری،حجت الاسلام ناصر شکریان امروز بعدازظهر در جلسه شورای اداری مازندران   با بیان اینکه  سنت حسنه اعتکاف مورد اسقبال قشرهای مختلف جامعه واقع شده است افزود: در سال 94 بیش از 283 مسجد با بیش از 17هزار نفر، در سال 95 حدود 301مسجد با 23هزار نفر در مساجد استان اعتکاف کردند.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی مازندران گفت:در سال جاری نیز 348مسجد با بیش از 28 هزار معتکف در استان شناسایی شد که روند افزایشی داشته است.

وی شمار معتکفین شهری را 51 درصد و روستایی را 49 درصد اعلام کرد و افزود: 62 درصد شرکت کنندگان را خواهران و بقیه را برادران تشکیل داده اند .

حجت الاسلام شکریان، بیشترین حضور در فریضه اعتکاف را در حوزه جوانان با 80 درصد  اعلام کرد و گفت:طلبه ها و دانشجویان نیز با 46 درصد  مشارکت خوبی در این مراسم داشته اند.

وی با بیان اینکه حضور کارمندان و مدیران در مراسم اعتکاف کم بوده است بر حضور این قشر از جامعه درمراسم اعتکاف تاکید کرد.

حجت الاسلام شکریان با اعلام اینکه 58 درصد معتکفان را افراد مجرد تشکیل داده اند ادامه داد:42 درصد از شرکت کنندگان نیز متاهل بوده اند.

وی از فرمانداران خواست تا نسبت به تشکیل ستاد مربوط به اعتکاف در استان اقدام داشته باشند وافزود: پیش بینی می شود امسال در بیش از 350 مسجد در استان مراسم اعتکاف برگزار شود.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی مازندران گفت:سال گذشته ساری با 67 مسجد و بابل با 6 هزار 321 معتکف رتبه های نخست را به خود اختصاص دادند.

وی شمار معتکفین بازنشته را 6 درصد و بی سوادان را 7 درصد  برشمرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.