به گزارش خبرنگار ایرنا ، این خودروها بخشی از 350 دستگاه خودروی خارجی است که در کل کشور به منظور به روز رسانی تجهیزات آموزشی مراکز فنی و حرفه ای خریداری شده و در اختیار این مراکز گذاشته می شود.
خودروهای جدید که چینی هستند ، امروز با حضور استاندار مازندران رونمائی و در اختیار مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان قرار گرفت .
گزارش های رسمی نشان می دهد نداشتن مهارت شغلی مهم ترین علت بیکاری جوانان بویژه دانش آموختگان دانشگاهی در مازندران است و برای رفع این مشکل نیز مراکز فنی و حرفه ای ماموریت ویژه ای یافته اند تا آموزش های مهارتی مورد نیاز و منطبق با بازار کار را به این جواان ارائه کنند.
اگر چه نرخ بیکاری در مازندران از سال 95 به زیر 10 درصد رسید و در دوره فعالیت دولت یازدهم بیش از 150 هزار فرصت شغلی ایجاد شد ، ولی نرخ بالای بیکاری میان دانش آموختگان دانشگاهی سبب شده است تا تلاش های انجام شده در این زمینه چندان به چشم نیاید.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای مازندران بتازگی اعلام کرد که در سال جاری بیش از 75 هزار مازندرانی در فضای آموزشی دولتی و خصوصی آموزش مهارتی فنی و حرفه ای دیده اند که نسبت به سال گذشته حدود 5 درصد رشد داشته است .
رضا گرزین ساعت آموزشی این افراد را 80 تا 2 هزار ساعت متغیر اعلام کرد است ، ادامه داد : امسال به مهارت آموزان در استان مازندران حدود 17 میلیون ساعت آموزش داده شد .
مازندران دارای 22 مرکز آموزش فنی و حرفه ای دولتی با 200 کارگاه آموزشی و یکهزار مرکز خصوصی است که در چهار رشته صنعت، کشاورزی، فرهنگ و هنر و خدمات بیش از 400 حرفه را آموزش می دهند.
** انتقاد استاندار از تمایل شدید جوانان به کار دولتی
استاندار مازندران در مراسم رونمائی و تحویل خودروهای جدید خارجی به مراکز فنی و حرفه ای استان از آنچه که تقاضای بالا برای دستیابی به مشاغل دولتی نزد جوانان بویژه دانش آموختگان دانشگاهی نامید ، انتقاد کرد و گفت : برای توسعه مازندران باید از جوانان ماهر و آموزش دیده که دارای نگاه کارآفرینی هستند ، بهره برد.
محمد اسلامی : رمز موفقیت جوانان برای ورود به بازار کار ، مهارت آنان است و در این راه وظیفه اداره کل آموزش فنی و حرفه ای بسیار مهم است.
وی مهارت افزایی ، نوسازی در فرآیندهای خدماتی ، فنی ، کشاورزی و صنعتی همراه با تقویت و توسعه کارآفرینی را از پیش شرط های لازم برای شکوفایی اقتصاد مازندران برشمرد و گفت : اقتصاد ایران هم اکنون در فهرست 20 اقتصاد اول دنیا قرار دارد و توجه به سیاست های اقتصاد مقاومتی مسیری روشن برای شکوفایی بیشتر اقتصاد ایران خواهد بود .
اسلامی افزود : کار گروهی و ارتقاء آموزش های فنی و حرفه ای باید در استان اولویت همه مسئولان باشد تا اقتصاد مازندران پویا و شکوفا شود و این مهم به طور قطع با شعار محقق نخواهد شد و همه باید در میدان عمل حاضر باشند.
وی تاکید کرد : اقتصاد مازندران باید بزرگ شده ، از حالت منطقه ای به حالت ملی تغییر وضعیت دهد تا بازار بزرگ اشتغال زایی در آن ایجاد شود و در این زمینه هم استان ، کارکرد ملی پیدا کند.
استاندار مازندران به رتبه نخست مازندران در نفوذ اینترنت استناد کرد و گفت : چرا نباید از این موقعیت برای توسعه فضای کسب و کار بهره ببریم در حالی که ظرفیت بالقوه بسیاری در این زمینه وجود دارد .
7335/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.