به گزارش خبرنگار ایرنا، رمضان بابایی شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : این در حالی است که مبلغ یک میلیارد و 500 میلیون ریال از بدهی معوقه به بازنشستگان شهرداری پیش از این پرداخت شده است .
وی با اعلام این که بدهی ها از سال 93 تاکنون باقی مانده است ، گفت : علاوه بر این شهرداری به کارکنانش هم بدهی معوقه دارد که در حال تسویه آن هستیم .
بابایی افزود : شهرداری گلوگاه 12 میلیارد ریال بابت بیمه کارکنان به تامین اجتماعی از گذشته بدهکار بوده است که با برنامه ریزی انجام شده این بدهی به صورت اقساط و ماهانه حدود 270 میلیون ریال پرداخت می شود.
وی بودجه سال 96 شورا و شهرداری گلوگاه را بیش از 55 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت که از این مقدار بودجه 18 میلیارد ریال در پنج ماه اول امسال و بقیه در دوره شورای پنجم محقق شده است و از سقف بودجه گذشتیم و در حال متمم زدن برای شورا هستیم.
شهرداری گلوگاه با بیان اینکه شهرداری برای ایجاد درآمد پایدار نیازمند سرمایه گذار است ، افزود : احداث جایگاه عرضه گاز سی ان جی ، کارخانه سنگ شکن ، نوسازی و تلاش برای توسعه گردشگری از مسائل مهم در ایجاد درآمد پایدار شهرداری گلوگاه است که بخشی از این موارد ایجاد شده است.
وی ادامه داد : کل پرداختی شهروندان گلوگاهی به شهرداری برای عوارض نوسازی و خدمات شهری در سال جاری 690 میلیون ریال بوده است و این مبلغ برای شهرداری بسیار ناچیز است.
بابایی گفت : با توجه به در اختیار بودن 70 هکتار از ساحل دریای آرام گلوگاه و 25 هکتار از مناطق جنگلی توسکاچشمه ، تلاش برای توسعه گردشگری در این بخش ها از موارد مهم در ایجاد و افزایش درآمد پایدار برای شهرداری است که از آن به نحو مطلوب بهره خواهیم گرفت .
شهردار گلوگاه با اشاره به اینکه در سال های گذشته 70 هکتار از سواحل گلوگاه به شهرداری واگذار شد ، گفت : متاسفانه در دوره چهارم شورای اسلامی شهر گلوگاه این اراضی طی قراردادی به مسکن و شهرسازی واگذار و سند اخذ شد و اکنون باید برای بازپس گیری این اراضی 46 میلیارد ریال پرداخت کنیم.
وی افزود : بهره برداری از 25 هکتار از اراضی جنگلی توسکاچشمه به شهرداری واگذار شده است و با برنامه ریزی انجام شده و با توجه به در پیش بودن عید نوروز و ترافیک مسافران، زیباسازی ها و محوطه سازی و کاشت نهال در اطراف چشمه در دست انجام است.
بابایی، همچنین از آزادسازی 2 هکتار و 500 متر مربع از حاشیه رودخانه در 6 ماه گذشته خبر داد و گفت : با توافق انجام شده با مالکین، این اراضی آزادسازی شده است.
* نگاه سلیقه ای برخی از مسئولان مانع بزرگ پیشرفت گلوگاه
رئیس شورای اسلامی شهر گلوگاه هم با بیان اینکه برخی مسئولان با سنگ اندازی ها مانع جذب سرمایه گذار در گلوگاه هستند؛ گفت: نگاه سلیقه ای برخی از مسئولان مانع بزرگ پیشرفت گلوگاه است.
حسینعلی خادملو افزود : مجتمع گردشگری پردیس از جمله تلاش های انجام شده برای جذب سرمایه گذار و ایجاد مجتمع گردشگری است که از سال 90 در 3.5 هکتار زمین برای ایجاد ویلا، رستوران، زمین بازی، سالن ورزش، کافی شاپ و... در نظر گرفته شده است و با اتمام اخذ مجوزها در پایان کار سنگ اندازی هایی شد و ساخت و ساز متوقف است و اکنون هم ممانعت محیط زیست، موجب شد تا طرح اجرایی نشود.
وی گفت : اشتغال مهم ترین درخواست مردم از اعضای شورای اسلامی شهر است و این در حالی است که ظرفیت های مختلف برای توسعه گردشگری در بخش تله کابین، مجتمع های گردشگری و رفاهی، سایت پروازی و.. در گلوگاه وجود دارد ، اما برخی با تنگ نظری ها مانع پیشرفت و توسعه هستند.
خادملو افزود : دعوت از سرمایه گذاران در گلوگاه، ایجاد پارک طولی، احداث سایت پروازی، راه اندازی تله کابین، کارخانه اسفالت، تلاش برای تعیین تکلیف پروژه پردیس، بهره برداری از پل بزرگ گلوگاه به دامغان، آماده نمودن طرح گردشگری توسکاچشمه و.. از جمله اقدامات مهم و در دست انجام است.
گلوگاه شرقی ترین شهر مازندران و هم مرز با استان های گلستان و سمنان است.
7332/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.