به گزارش خبرنگار ایرنا ، هاشم جمشیدپناه که پیش از این ریاست اداره ورزش و جوانان آمل را بر عهده داشت ، با حکم شهردار آمل سکان هدایت این سازمان نوبنیاد را بر عهده گرفت.
وی در آئین آغاز به کار این سازمان که با حضور جمعی از مسئولان شهری و پیشکسوتان و ورزشکاران عنوان دار در محل سرای مهر شهرداری آمل برگزار شد ، با بیان اینکه شهرستان آمل در هر سه حوزه فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی دارای پیشینه و کارنامه درخشان در طول تاریخ بوده است ، گفت : آمل از لحاظ فرهنگی شهری غنی است و هدف از ایجاد این سازمان اضافه کردن موضوعی به فرهنگ غنی آمل نیست ، بلکه نیت غبارزدایی در حوزه های فرهنگی و ورزشی است.
جمشیدپناه افزود : تلاش‌های جدید سازمان فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی شهرداری آمل در شناساندن فرهنگ آمل به نسل جدید جوانان است و حضور پرشور اصحاب هنر ، ورزش و فرهنگ در آئین افتتاحیه در واقع وظیفه ما را صد چندان کردند و امیدواریم به درستی به مطالبات آنها پاسخ دهیم.
وی ایجاد شور و نشاط و سلامتی در جامعه را از ماموریت های این سازمان نو بنیاد برشمرد و گفت : ابزار کار ما در سازمان جدید ، اصحاب فرهنگ و هنر و ورزشکاران هستند و حضور آنها در مراسم افتتاحیه باعث دلگرمی شد.
او اضافه کرد : ضروری است که فرهنگ غنی شهروندی در آمل به روزرسانی شود و این کار خود با راه اندازی سازمان جدید وتخصصی ، نیازمند همراهی و کمک همه دلسوزان است.
** پاسخگوئی به خواسته های جامعه فرهنگ و ورزش
شهردار آمل هم در این آئین ، حضور چشمگیر اهالی فرهنگ و ورزش شهرستان را نشانگر حمایت آنان از سازمان جدید فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی دانست و گفت : باید قدردان این حضور بود و در راستای مطالبات ورزشکاران و فرهنگیان قدم برداریم.
احمد امیرسلیمانی افزود : اقدامات سازمان‌هایی همانند عمران ، پارک ها و فضای سبز و مدیریت پسماند به صورت فیزیکی و خدماتی است و سازمان فرهنگی ، ورزشی و اجتماعی نخستین تجربه شهرداری در حوزه فرهنگ ، ورزش و امور اجتماعی است که در این زمینه حرکت اقدام خواهد کرد.
وی با بیان اینکه تاسیس این سازمان پس از مصوب شدن در کمیته انطباق ، مراحل طولانی در وزارت کشور را طی کرد و نیاز شهر آمل با توجه به جمعیت آن بود ، گفت : این سازمان فعالیت سیاسی ندارد و وارد این بازی‌ها نمی‌شود و شرح وظایفش مشخص است.
امیرسلیمانی خواستار کمک دیگر ادارات مرتبط در این بخش به سازمان تازه تاسیس شهرداری آمل شد و افزود : امیدواریم که با یاری دیگر ادارات و تجمیع و هم افزایی از ظرفیت‌های موجود در شهر بهره ببریم.
شهردار آمل همچنین از اقدام این شهرداری برای خرید دو خانه قدیمی به ارزش بیش از 2 میلیارد تومان و تبدیل آنها به فرهنگسرا خبر داد و گفت که دو سالن ورزشی قدیر و کوثر هم به سازمان جدید فرهنگی و ورزشی واگذار خواهد شد.
وی افزود : در سال 97 توسعه اماکن ورزشی در دستور کار شهرداری آمل قرار دارد و از مدیر سازمان انتظار داریم که در تمامی حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی یکسان حرکت کند و فعالیت و رشد حوزه‌ها یکسان باشد.
** توسعه ورزش محلات
سرمربی سابق تیم ملی فوتسال ایران هم در این مراسم بر توسعه ورزش در محلات تاکید کرد و گفت : در کنار توسعه مقوله های فرهنگی، باید از ورزش قهرمانی حمایت شود و با حمایت از ورزش قهرمانی، ایجاد انگیزه برای روی آوردن نوجوانان وجوانان به ورزش های پایه درمحلات خواهد شد.
حسین شمس افزود : متاسفانه اکنون بسیار در امر ورزش بر مقوله فرهنگی شعار داده می شود اما باید ببینیم که کجای فرهنگ در ورزش ما وجود دارد که برخی رفتارهای ناشایست در ورزشگاه های ما دیده می شود.
7327/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.