حسین اصغرزاده روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت : همه ساله در آستانه سال جدید برخی از واحدهای صنفی با زیر پا گذاشتن قوانین و مقررات حاکم بر صنوف ، نسبت به عرضه و فروش محصولاتی اقدام می کنند که در چارچوب پروانه فعالیتی آنها وجود ندارد .
وی افزود : این اقدام خلاف قانون با هدف سود جویی و سوء استفاده از فضای رونق کسب و کار انجام می شود و عمدتا در بازار اقلام ضروری و مورد نیاز برای ایام عید مردم مشاهده می شود که علاوه بر ایجاد اختلال و برهم زدن نظم بازار ، سبب سلب اعتماد مصرف کنندگان نیز می شود .
اصغرزاده تاکید کرد : بر اساس قانون هر واحد صنفی تنها می تواند بر اساس پروانه ای که اخذ کرده در همان رسته مبادرت به عرضه و فروش محصولات کند و عرضه کالاهای خارج از چارچوب پروانه و ارائه خدمات غیرمرتبط دیگر غیرقانونی و مستوجب برخورد قانونی است .
وی با اعلام این که حریم شکنی و تداخل صفنی بیشتر در آستانه سال جدید در بازار دیده می شود ، گفت : با توجه به این که بیشترین تقاضا در بازار مربوط به روزهای پایانی سال است ، تداخل صنفی در این زمان می تواند بازار کسب و کار را برای برخی از واحدها منفی کند.
اصغرزاده به حضور و فعالیت 300 بازرس صنعت ، معدن و تجارت و اتاق‌های اصناف در نوروز سال 97 اشاره کرد و افزود : متاسفانه تخلف تداخل صنفی تا حدودی نامحسوس است و از نگاه بازرسان دور می ماند ولی مردم براحتی می توانند متخلفان حریم شکن صنفی را شناسایی و معرفی کنند.
بر اساس ماده 28 قانون نظام صنفی ، فعالیت واحدهای صنفی در غیر رسته ای که پروانه کسب دارند تخلف محسوب می شود.
طرح ویژه نظارت و بازرسی نوروزی سازمان صنعت ، معدن و تجارت مازندران با حضور 300 بازرس از هفتم بهمن ماه آغاز شد و تا 31 فروردین ادامه دارد .
در این طرح بر بخش کالایی نظارت بر بازار پوشاک ، میدان‌های میوه و تره‌ بار و نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا و در عرصه خدماتی نیز شرکت‌های مسافربری، حمل و نقل درون شهری و برون شهری، اماکن تفریحی و فرهنگی، سیاحتی، واحدهای اقامتی، غذاخوری‌ها و رستوران‌های بین ‌شهری نظارت می شود .
2096/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.