رئیس اداره پیش بینی و پیش آگاهی هواشناسی مازندران گفت که در 24 ساعت آینده دمای هوا در این خطه شمال کشور بین 10 تا 15 درجه سانتیگراد نسبت به روزهای گذشته خنک تر می شود.
علی اصغربسطامی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگارایرنا افزود : با نفوذ جریان ناپایدار پراکنده همراه با وزش باد از امشب ( دوشنبه شب) دمای هوا رو به خنکی می رود.
به گفته وی جریان ناپدارپراکنده همراه وزش باد تا 48 ساعت ( 15 و 16 اسفندماه ) در مازندران ادامه خواهد داشت.
بسطامی پیش بینی کرد که هوای مازندران برای تعطیلات آخر هفته صاف تا کمی ابری همراه با افزایش دما باشد.
اگرچه بنا به پیش بینی هواشناسی مازندران افزایش دمای 2 تا 3 روز گذشته این خطه شمال کشور نسبت به سنوات گذشته بی سابقه نبود، ولی با بهاری شدن هوا بخاری در اکثر خانواده ها ، ادارات و سازمان های دولتی مازندران کم سو شد.
هم اکنون شهر ساری مرکز مازندران با31 درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و سیاه بیشه با 14 درجه خنک ترین مناطق این استان هستند.
اداره کل هواشناسی مازندران در تحلیل میانگین بارش 9 ماهه سال جاری ( اول فروردین تا پایان آذر96) اعلام کرد که در این مدت 389 میلیمتر باران در ایستگاه های هواشناسی استان به ثبت رسید.
براساس این گزارش میانگین بارش های فصول بهار، تابستان و پائیز 96 در مازندران در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 23 درصد و میانگین بلند مدت 32 درصد با کاهش روبرو شد.
6982/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.