به گزارش ایرنا، رئیس اداره مهندسی سواحل سازمان بنادر و دریانوردی کشور در حاشیه بهره برداری از ایستگاه ها به خبرنگاران در نوشهر گفت : این ایستگاه ها برای پایش ترازسنجی آب دریای خزر در بنادر نوشهر ، امیرآباد و انزلی راه اندازی شد.
محمدحسین نعمتی تصریح کرد: سیستم این ایستگاه ها که از پیشرفته ترین تکنولوژی روز دنیا است برای نخستین بار با استفاده از سه سنسور تمامی اطلاعات مربوط به تراز آب را بدون اختلال برداشت و به صورت آنلاین برای استفاده ثبت و ارسال می کند.
رئیس اداره مهندسی سواحل سازمان بنادر و دریانوردی کشور افزود: با بهره برداری از این شبکه هر 10 دقیقه تراز اب دریای خزربه منظور برنامه ریزی و اجرای فعالیت دریای خزر و بنادر آن از جمله ورود و خروج کشتی ها و مدیریت سواحل ارائه می شود.
وی گفت: در ایستگاه های تراز سنجی، سه سنسور مکانیکی، فشاری و راداری همزمان عملیات تراز سنجی آب دریا را انجام می دهند که در صورت از کارافتادن هر کدام ارتفاع آب به روش دیگر تعیین و به صورت آنلاین ارسال می شود.
نعمتی همچنین از راه اندازی 10 ایستگاه جزر و مد سنجی دیجیتالی در خلیج فارس و 2 ایستگاه نیز در دریای عمان خبر داد و اظهار داشت: در جنوب با توجه به جزر و مد موجود دریای آزاد این ایستگاه ها بنام ایستگاه جزر و مد سنجی فعالیت می کنند.
معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران نیز در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: با راه اندازی ایستگاه ترازسنج دیجیتالی، داده های این ایستگاه به صورت آنلاین برروی سایت این سازمان قرار می گیرد تا اطلاعات دقیق مربوط به تغییر وضعیت دریای خزر به راحتی در اختیار دانش پژوهان واساتید دانشگاهها نیز قرار گیرد.
محسن مصطفایی خاطرنشان کرد: این اطلاعات در ناوبری دریایی و مدیریت سواحل مورد استفاده قرار می گیرد.
وی همچنین با اشاره به اهمیت تعیین تراز دقیق برای ایجاد ایستگاههای تراز دریا گفت: برای تعیین تراز دقیق این ایستگاهها، با همکاری سازمان نقشه برداری کشور در هر بندر، پنج ایستگاه درجه یک بنج مارک ایجاد شد.
منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر با مساحتی حدود 40 هکتار از 11 پست اسلکه تجاری ، خدماتی ، تجهیزات مناسب خشکی ، دریایی و نیز آبخور پنج متر نسبت به سایر بنادر شمالی از موقعیت بسیار مناسبی برخوردار است .
طبق آمار منابع رسمی ، این بندر در حال حاضر ظرفیت تخلیه و بارگیری مقدار سه میلیون تن کالا درسال را دارد و با عملیاتی شدن و اجرای کامل طرح های مدنظر در این بندر پیش بینی می شود که این میزان ظرفیت به چند برابر در سال های آینده افزایش یابد.
اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران در شهرستان 125 هزار نفری نوشهر در غرب مازندران مستقر است.
استان مازندران دارای سه بندر در شهرهای نوشهر ، امیرآباد و فریدونکنار می باشد.
/1295/ 1602/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.