فرامرز اسدپور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : امسال حدود 10 درصد از ظرفیت اقامتی مدارس مازندران را از طریق سامانه اینترنتی برای رزرو اختصاص داده بودیم که تا به امروز تمامی ظرفیت پر شده است .
آموزش و پرورش مازندران امسال بیش از سه هزار کلاس درس را در مدارس مناطق مختلف استان برای اسکان مسافران در تعطیلات نوروزی اختصاص داده است .
اسدپور با اعلام این که اسکان نوروزی از 27 اسفند در مدارس مازندران آغاز می شود و تا 12 فروردین ادامه می یابد ، گفت که 90 درصد از ظرفیت آماده شده برای اقامت در مدارس مازندران به صورت حضوری در اختیار گردشگران و مسافران قرار می گیرد.
وی افزود : 40 پایگاه شبانه روزی در شهرهای مختلف مازندران برای ثبت نام ، راهنمائی و ارائه خدمات به مسافران و گردشگرانی که مدارس را به عنوان اقامتگاه نوروزی خود انتخاب می کنند ، فعال خواهد شد.
** فرهنگیان ؛ اولویت اقامت در مدارس
رئیس اداره تعاون آموزش و پرورش مازندران همچنین گفت که امسال به علت افزایش آمار سفرهای نوروزی به استان و نبود امکام مالی و تدارکاتی برای تجهیز و آماده سازی تعداد بیشتری کلاس درس برای اقامت ، اولویت اسکان در مدارس با فرهنگیان خواهد بود.
وی افزود : سایر اقشار مردم از جمله کارکنان دستگاههای مختلف اجرائی و اداری تنها در صورتی که ظرفیت خالی در مدارس وجود داشته باشد ، می توانند در آنها اسکان یابند.
سال های پیش در تعطیلات نوروزی مدارس مازندران پذیرای مسافر و گردشگر از اقشار مختلف مردم بدون اولویت بندی بودند ، اگر چه نرخ اقامت برای فرهنگیان و کارکنان آموزش و پرورش ارزان تر محاسبه می شد.
اسدپور از تامین هزینه های تجهیز ، آماده سازی و نگهداری مدارس از محل بودجه آموزش و پرورش به عنوان یکی از تنگناهای سال جاری برای اسکان مسافران نوروزی در مدارس یاد کرد و گفت : به همین دلیل تمامی افرادی که متقاضی اسکان در مدارس استان هستند باید هزینه تعیین شده را که مبتنی بر نرخ مصوب است به صورت کامل پرداخت کنند.
وی افزود : همچنین تمامی پرداخت ها باید به صورت سیستمی باشد و دریافت وجه به صورت نقدی و دستی غیر قانونی است و لازم است متقاضیان در صورت مشاهده و مواجهه با درخواست پرداخت نقدی هزینه ، موضوع را به به ناظرین آموزش و پرورش در هر شهرستان اطلاع دهند .
** سطح بندی های بی ستاره
رئیس اداره تعاون آموزش و پرورش مازندران همچنین گفت که برای نوروز 97 کلاس های درس مدارس قابل اقامت در شب در سه سطح ' ویژه ' ، ' الف ' و ' ب ' تعریف و نرخ های مشخصی برای آنها مصوب شده است .
وی افزود : قیمت هر شب اقامت یک خانواده فرهنگی در کلاس ویژه 28 هزار تومان ، در کلاس الف 24 و 500 تومان و در کلاس گروه ب هم 18 هزار تومان است .
وی افزود : نرخ یک شب اقامت در کلاس های ویژه برای سایر کارکنان دولت 60 هزار تومان ، کلاس الف 46 هزار تومان و کلاس ب 39 هزار تومان تعیین شده است .
اسدپور با بیان اینکه در کلاس های ویژه تنها امکان اقامت برای فرهنگیان و کارکنان دولت وجود دارد ، گفت : نرخ یک شب اقامت برای مشاغل آزاد در کلاس الف 72 هزار تومان و در کلاس سطح ب 56 هزار تومان هزینه است .
بر اساس اعلام آموزش و پرورش مازندران ، برای نوروز 97 در سراسر استان سه هزار و 104 کلاس درس در 392 مدرسه برای اسکان نوروزی آماده شده است .
همچنین آموزش و پرورش مازندران دارای 183 سوئیت و خانه مسافر در مناطقی مانند خزرآباد ساری ، بابلسر ، کلاردشت ، گلوگاه و دیگر مناطق ساحلی و جنگلی است .
پیش بینی می شود که امسال دستکم 15 درصد به آمار گردشگران و مسافران نوروزی متقاضی اسکان در مدارس مازندران افزوده شود.
در تعطیلات نوروزی 96 بر اساس گزارش رسمی آموزش و پرورش بیش از 400 هزار نفر شب مسافر در مدارس مازندران اقامت داشتند.
مازندران در تعطیلات نوروزی گذشته میزبان بیش از 12 میلیون نفر شب مسافر و گردشگر بود.
7335/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.