سیدعلی اصغر موسوی روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای اسکان این تعداد مسافر هماهنگی های لازم با هتل ها ، هتل آپارتمان ها ، مهمانپذیرها ، کمپ ها ، ویلاهای استیجاری، خانه مسافر، مجتمع های خدماتی و رفاهی دولتی و خصوصی، شهرک ها، ویلاهای خصوصی و کلاس های درس در چالوس صورت گرفته است.
وی تصریح کرد: برای تعطیلات نوروزی سال 97 ، 15 واحد اقامتی با 2هزار و 100 تخت، 125 واحد پذیرایی در جاده کندوان و کناره ، چهارهزار و 30 خانه مسافر استیجاری و همچنین 220 کلاس و یک خانه معلم با 23 اتاق آماده میزبانی از گردشگران است.
موسوی خاطر نشان کرد: به منظور استفاده گردشگران با فضاهای روستایی امسال 7 واحد اقامتی بوم گردی در روستاهای ییلاقی و ساحلی این شهرستان آماده شده که در نوروز سال آینده میزبان مسافران و گردشگران خواهند بود.
وی از راه اندازی 20 واحد اقامتی بوم گردی در شهرستان چالوس در سال آینده خبر داد و گفت : این واحدهای اقامتی در روستاهای که از قابلیت خاص گردشگری همچون طبیعت بکر، رودخانه های جاری زیبا و درختان کهن همراه با آداب و رسوم خاص قرار دارند، راه اندازی خواهد شد.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چالوس همچنین از برپایی نمایشگاه منطقه ای صنایع دستی در ایام نوروز در چالوس خبر داد و افزود: این نمایشگاه با بیش از یکصد غرفه از دوم فروردین آغاز و تا آخر تعطیلات نوروز سال 97 ادامه خواهد داشت.
موسوی همچنین از برگزاری جشنواره و نمایشگاه صنایع دستی بومی و محلی همراه با موسیقی زنده سنتی و ارائه سوغات محلی در شهر مرزن آباد از 2 تا 13 فروردین خبر داد.
دبیر ستاد تسهیلات سفر شهرستان چالوس با اشاره به راه اندازی دبیرخانه این ستاد در 25 اسفندماه گفت: امسال مراسم نوروزگاه شامل نوروزخوانی و نمایش آئین های سنتی در مکان های پر تردد این شهرستان از سوی گروههای هنری از 25 اسفندماه اجرا می شود.
موسوی خاطرنشان کرد: در ایام تعطیلات نوروزسال 96 ، یک میلیون و 700 هزار نفر شب اقامت در مکان های اقامتی شهرستان چالوس ثبت شدو یک میلیون و 50هزار گردشگر نیز از مجتمع تفریحی و گردشگری نمک آبرود که پر بازدیدترین جاذبه گردشگری این منطقه محسوب می شود، بازدید کردند.
شهرستان زیبای چالوس با جمعیت ‎ 150هزار نفر و بیش از ‎ 100روستا علاوه بر داشتن سابقه تاریخی به خاطر سرسبزی و زیبایی به عقیق همیشه سبز مشهور است و جاذبه های مهم گردشگری این شهر کاخ چایخواران، کاخ اجابیت، دریاچه ولشت، پارک جنگلی فین، تله کابین و تفرجگاه نمک آبرود و هتل پارسیان خزر است.
1295/ 1602/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.