به گزارش خبرنگار ایرنا ، دکتر سید عباس موسوی روز پنجشنبه در نشست مجمع استانی شورای سلامت مازندران در ساری که با حضور قائم مقام معاونت اجتماعی وزارت بهداشت برگزار شد ، افزود : با اجرای این طرح حدود 90 درصد از هزینه های درمان بیماران در مراکز درمانی و بیمارستان های دولتی را دولت تامین می کند.
طرح تحول نظام سلامت از اردیبهشت سال 93 در کشور به اجرا در آمد .
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران مهم ترین چالش بخش سلامت در مازندران را فرهنگ نامناسب تغذیه ای دانست و گفت : هم اکنون فرهنگ تغذیه ای ما به گونه ای بیماری زاست و با این روند هر سال هزینه درمان بیشتری را بر دوش دولت و مردم تحمیل می کند.
دبیر شورای سلامت مازندران بالا بودن آمار جمعیت مبتلا به بیماری پرفشاری و قند خون را نگران کننده دانست و راهکار اصلی برای غلبه بر این بیماری ها را تغییر فرهنگ تغذیه ای دانست.
موسوی گفت : تاکنون افزون بر 60 هزار مازندرانی دارای بیماری پرفشاری خون شناسایی و تحت مراقبت قرار گرفتند و این برنامه نیز از سوی حوزه سلامت دانشگاه علوم پزشکی استان در حال پیگیری است.
وی راهکار ارتقاء سلامت در جامعه را مشارکت مردمی دانست و افزود : در این ارتباط در مازندران 105 تشکل غیردولتی حوزه سلامت تشکیل شده است .
براساس آمار وزارت بهداشت ، مازندران رتبه اول چاقی را در کشور دارد.
6982/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.