رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از جذب بیش از 13 میلیارد تومان از طریق مشارکت خیرین در سال جاری خبر داد.

به گزارش ایلنا از ساری، سید عباس موسوی ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران  در  دومین مجمع استانی سلامت به طرح تحول سلامت اشاره کرد و گفت: در طرح تحول سلامت هزینه درمانی از جیب مردم کاهش پیدا کرده است.

وی با اشاره به نقش خیرین در حوزه سلامت، افزود: در سال جاری بیش از 13 میلیارد تومان از طریق مشارکت خیرین جذب شده است.

موسوی با بیان اینکه استان مازندران یکی از استان های پیشرو در تدوین برنامه جامع سلامت است، ادامه داد: در سال جاری 37 خانه بهداشت روستایی احداث و تجهیز شده است. رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران به نقش تغذیه مناسب و فعالیت بدنی در کاهش بیماری اشاره کرد و گفت: در سال جاری بیش از 53هزار بیمار دیابتی در روستاها غربالی و تحت کنترل قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه بودجه حوزه سلامت در کشور نسبت به کشورهای دنیا پایین است، افزود: متاسفانه در  جامعه ما این نگاه وجود دارد که باید در نزدیکی هر  خانه ای یک بیمارستان وجود داشته باشد در حالی که در دنیا احداث بیمارستان های کوچک منسوخ شده است و یکی از اهداف مجمع سلامت تغییر این نگاه است.

موسوی بر افزایش سواد سلامت در جامعه اشاره کردو ادامه داد: تغذیه نامناسب، عدم فعالیت بدنی و رفتارهای پرخطر  از عوامل تهدید کننده سلامت جامعه است که متاسفانه افراد جامعه به این مسائل توجه نمی کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران ورزش را جزو ضروریات زندگی سالم دانست و بیان کرد: باید بسترهای مناسب برای فعالیت های ورزشی فراهم شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.