دادستان کل کشور ی آمار تجاوز به حقوق عمومی در استان مازندران را بالا دانست و گفت: عرصه جنگل، دریا و منابع طبیعی باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ایلنا از ساری،حجت الاسلام محمد جعفر منتظری صبح امروز در آیین تکریم،تجلیل و معارفه دادستان مرکز مازندران با اشاره به اینکه عقل و اندیشه باید در صدر فعالیت ها قرار گیرد اظهار داشت: چنانچه کارها بدون تفکر و اندیشه باشد نتیجه ای نخواهد داشت.

وی با تاکید بر این دو اصل اجرای آن را در جهت احقاق حقوق مردم و عدالت گستری مهم و ضروری دانست.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه به بر اساس قانون بیش از 360 وظیفه بر عهده دادستان است،گفت:دادستان به عنوان مدعی العموم پیشانی دستگاه قضایی است.

وی افزود:مراجعات مردم به غیر از مسائل حقوقی به دادسراها است دادسراها در قوه قضائیه از جایگاه مهمی برخوردار است بطوریکه اگر پرونده ای مبتنی به مدارک در دادسرا به درستی تشکیل شود تا به دیوان عالی کشور مسیر درستی را طی می کند.

حجت الاسلام منتظری خطاب به استاندار گفت:مدیران دستگاه هایی اجرایی خود را موظف کنید به وظایف خود به خوبی عمل کنند تا دستگاه قضایی وارد عمل نشود.

وی با اعلام اینکه طبق قانون نظارت بر دادسراهای استان برعهده دادستان مرکز استان است ،افزود: به موجب قانون دفاع از حقوق عامه از دیگر وظایف خطیر دادستان محسوب می شود.

حجت الاسلام منتظری با اشاره به اینکه 170 عنوان حقوق عمومی بر عهده دادستان کل کشور و دادسرای استان است،ادامه داد: دادستان باید همیشه در صحنه بوده و به امورات مردم رسیدگی کند.

 وی خطاب به مدیران دستگاه های اجرایی گفت:اجازه ندهید در حوزه شما تخلف صورت گرفته ودستگاه های قضایی در این مسئله ورود پیدا کنند.

دادستان کل کشور ساخت و سازهای غیر مجاز ،تجاوز به حریم دریا،جنگل و منابع طبیعی از جمله مشکلات مهم استان مازندران است که می طلبد دستگاه های مربوطه با این حوزه به وظایفشان به درستی عمل کرده و دادستان نیز در این امر نظارت داشته باشد.

وی با اشاره به ظرفیت های مازندران در حوزه های مختلف فراهم کردن زمینه ورود سرمایه گذاران به استان را امری ضروری دانست و گفت:دستگاه قضایی در جهت رشد اقتصاد مقاومتی و ارتقای سطح خدمات مربوطه با دستگاه های اجرایی استان تعامل و همکاری می کند.

حجت الاسلام منتظری با بیان اینکه یکی از اهداف دشمن جلوگیری از اجرای اقتصاد مقاومتی است،افزود:عناصر نفوذی در اجرایی نشدن اقتصاد مقاومتی نقش موثری دارند.

وی افزود:دستگاه های اجرایی با وجود ابزارهایی که در اختیار دارند عوامل نفوذ را شناسایی وبه دستگاه قضایی معرفی کنند.

حجت الاسلام منتظری همکاری و هم افزایی با دستگاه های اجرایی و امنیتی را از وظایف دادستان ها بر شمرد و گفت: دادستان قاضی ایستاده است و باید در جمع مدیران، مسئولان و مردم حضور یابد.

وی با تاکید بر این که امنیت در کشور حرف اول را می زند، تامین امنیت را مهمترین وظیفه دادستان ها عنوان کرد و ادامه داد: امنیت کشور به شدت مورد هدف دشمن قرار گرفته و اگر یکی از دستگاه های امنیتی از وظایف خود کوتاهی کند به امنیت مردم صدمه می زنند.

حجت الاسلام منتظری با بیان اینکه مازندران با توجه با دارا بودن  23 حوزه دادسرا و33 حوزه قضایی و همچنین ظرفیت های خدادای و طریق الرضا بودن از اهمیت بالایی برخوردار است ،افزود:مردمی که در چهاردهه انقلاب ،جایگاه رفیع خود را اسلام و قرآن  درعمل نشان داد ند نباید خدمت خالصانه را از آنها دریغ کنیم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.