استاندار مازندران گفت: همه باید برای ایجاد اشتغال و تحقق جامعه پر نشاط در میدان باشند.

به گزارش ایلنا از ساری، محمد اسلامی، استاندار مازندران در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان با اشاره به این که دولت تدبیر و امید، برای تقویت تولید، ساماندهی اشتغال و رفع دغدغه بیکاری اهتمام ویژه دارد و ظرفیت های مختلفی را برای تحقق برنامه های این دو بخش به میدان آورده است، یاد آور شد: 3674 نفر در مازندران تا کنون برای برخورداری از تسهیلات اشتغال روستایی در سامانه کارآ ثبت نام نموده اند.

استاندار با اشاره به این که رییس جمهور در راستای تسهیل گری و شتاب بخشی به امور بر تمرکز زدایی به طور قاطعانه تاکید دارند و طی ابلاغیه ای از سوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سهم استان از محل طرح اشتغال روستایی به بیش از 6 میلیارد تومان افزایش یافت، گفت: دکتر روحانی، هم چنین بر نوسازی صنعتی تاکید دارند، لذا برای باقی ماندن و پایداری در بازار، صنایع استان باید تولید و کیفیت کار خود را ارتقا دهند.

اسلامی با بیان این که به دستور رئیس جمهوری 240 اختیار ملی به استانداران تفویض شده است ، تصریح نمود: استانداری مازندران نیز برای تسهیل در خدمات دهی به مردم تمام این اختیارات را به شهرستان ها و فرمانداران تفویض کرده است .

وی افزود: مدیران دستگاههای اجرایی استان نیز اختیارات قانونی خود را به شهرستان ها برای تسهیل و تسریع خدمات رسانی به مردم واگذار کنند.

مقام عالی دولت در مازندران، با اشاره به این که زمینه بسیاری از کسب و کارها در استان وجود دارد، لیکن به ظهور نرسیده است، افزود: متولیان امر باید به دانش آموختگان در خصوص ایجاد کسب و کارهای ساده و نوین مشاوره بدهند و تسهیل گری، گره گشایی و کارگشایی نمایند.

  اسلامی با بیان این که تحقق برنامه های اشتغال یک تکلیف است، خاطر نشان ساخت: باید انقلابی کار کنیم تا تحول در این بخش ایجاد شود و تنها راه تحقق تحول در استان یکپارچگی و اتحاد است.

رییس کارگروه تخصصی اشتغال استان با تاکید بر این که بانک های عامل اهتمام نمایند تا همه پروژه های تایید شده و معرفی شده، تسهیلات لازم را دریافت نمایند، گفت: پرداخت ها باید متناسب با بسته طرح ارایه شده باشد.

وی، مهار افزایی و مهارت آموزی را از ضرورت های ایجاد اشتغال دانست و یاد آور شد: در سرفصل های اشتغال روستایی نگاه ویژه ای به دانش آموختگان جویای کار صورت گیرد.

استاندار با اعلام این که بانک های استان بالغ بر 10 هزار میلیارد تومان تا دی ماه سال جاری تسهیلات پرداخت کرده اند، تصریح کرد: باید با آن بخش از تسهیلات اعطایی که در مسیر اشتغال پرداخت شده، سرفصل های جدید ایجاد کنیم، کارهای متوقف را فعال نماییم، کارهایی که می تواند رونق پیدا کند را شناسایی کنیم و نباید بگذاریم هیچ صنعتی متوقف بشود.

اسلامی با تاکید بر این که فقرزدایی باید اتفاق بیفتد، خاطر نشان ساخت: اعتبارات بند د تبصره 16 قانون بودجه باید منجر به توانمند سازی افراد تحت پوشش شود تا این افراد با مباشرت کارشناسان دستگاه های متولی، کارآفرین شوند.

استاندار با اشاره به این که هدف، سیاست، قانون، آیین نامه، شیوه انجام کار و همه ملزومات تعریف شده است، سازماندهی صورت گرفته، احکام صادر شده و تقاضاها تایید شده است، محورهای مجاز برای دریافت تسهیلات مشخص شده و هیچ بهانه یی برای عدم انجام کار مردم و عدم گره گشایی وجود ندارد، افزود: همه باید برای ایجاد اشتغال و تحقق جامعه پر نشاط در میدان باشند.

وی با بیان این که اشتغال و تولید، پایدار نمی شود تا زمانی که بازار، پایدار شود، اظهار داشت: تفاهم با شرکت کاله برای خرید تضمینی 5 میلیون لیتر شیر در روز از دامداران همراه با ارایه مشاوره، بهره برداری و تامین خوراک دام گامی مهم برای تقویت تولید و اشتغال است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.