به گزارش خبرنگار ایرنا ، محمد اسلامی روز پنجشنبه در نشست شورای اشتغال مازندران در ساری افزود : اگر 40 درصد از این تسهیلات برای بخش اشتغال در استان پرداخت شده باشد ، شاهد ایجاد تحول خوبی در استان خواهیم بود.
وی با اعلام این که درخواست اشتغال بیشترین خواسته مراجعین به مدیران ارشد استان درروزهای ملاقات عمومی است ، گفت : بیشتر این افراد نیز فارغ التحصیلان بیکاری هستند که کمترین مهارت را برای ایجاد اشتغال دارند.
اسلامی اظهار داشت : رویکرد این افراد برای اشتغال ، استخدام در دستگاههای دولتی است که با محدودیت های استخدامی در حوزه دولتی جذب آنان امکانپذیر نیست ولی باید آنان را به بخش خصوصی و خودش اشتغالی سوق داد.
رئیس شورای اشتغال مازندران اظهار داشت : باید تسهیلات اشتغال روستایی در این استان به سمت کارآفرینی برای فارغ التحصیلان هدایت شود.
اسلامی افزود : مازندران ظرفیت های زیادی برای اشتغال فارغ التحصیلان بیکار دارد و مدیران وظیفه دارند، زمینه کارآفرینی را برای اشتغال این گروه فراهم کنند.
** هشدار نسبت به بی تفاوتی به مکاتبات استانداری
استاندار مازندران همچنین با انتقاد از بی اعتنایی بعضی دستگاههای دولتی نسبت به مکاتبات دریافتی از استانداری ، گفت : مدیران وظیفه دارند تا مکاتباتی را که از سوی استانداری با آنها می شود ، عملیاتی کنند.
وی افزود : باید اقتدار استاندار و استانداری که نماد مدیریت عالی استان است از سوی مدیران حفظ شود و به مکاتبات نیز در حد توان قانونی پاسخ داده شود.
نماینده عالی دولت در مازندران با یادآوری این که به دستور رئیس جمهوری 240 اختیار ملی به استانداری ها تفویض شده است ، اظهار داشت : استانداری مازندران نیز برای تسهیل در خدمات دهی به مردم تمام این اختیارات را به شهرستان ها و فرمانداران تفویض کرده است .
وی از مدیران دستگاههای اجرایی استان نیز خواست تا اختیارات قانونی خود را به شهرستان ها برای تسهیل و تسریع خدمات رسانی به مردم واگذار کنند.
** انتقال یکصد نیروی استانداری به شهرستان ها
استاندار مازندران همچنین گفت که ابلاغ انتقال 100 نیروی ستادی استانداری به فرمانداریها و بخشداری ها مازندران در اختیار معاونت امور هماهنگی اقتصادی و توسعه منابع استانداری قرار گرفته است .
اسلامی افزود : این نیروها باید برای تقویت بدنه نیروی انسانی بخشداری ها و فرمانداری ها و خدمات رسانی بهتر به مردم به شهرستان ها انتقال داده شوند.
در سال جاری دولت سه هزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال از محل صندوق توسعه ملی برای مازندران پیش بینی کرد که تاکنون یک هزار و 650 میلیارد ریال از این اعتبار در قالب وام به استان ابلاغ شد.
6982/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.