به گزارش خبرآنلاین مازندران، مهندس محمد اسلامی استاندار مازندران درآیین افتتاح مرکز بهداشتی و درمانی و مرکز اورژانس ۱۱۵ دانشگاه مازندران با بیان این که در آستانه ورود به 40 سالگی انقلاب، برغم همه سختی ها و مزاحمت هایی که سر راه کشور وجود داشته است، امروز توانسیتم شعارهایی را که ملت برای آن خون دادند را به معنای واقعی کلمه محقق کنیم، گفت: هر دستاوردی، هزینه دارد. مهم ترین شعار ما استقلال بوده و دست یابی به استقلال در دنیای امروز که دنیای حاکمیت زور است کار آسانی نبوده، لیکن در سایه ایستادگی مردم، کشور و رهبری حکیم، شجاع و دانا و برخلاف میل استکبار و عمال آن در منطقه، امروز از جایگاه معتبری در منطقه برخورداریم.

استاندار مازندران با اشاره به این مطلب که به دست آوردن درجات علمی و قرار گرفتن در تراز بالای علمی، کاری نیست که بصورت فرمایشی و خرید فرصت بدست بیاید، تصریح نمود: امروزه در دست داشتن منابع 5 گانه پیشرفته هسته ای، هوا فضا، نانو، بیو و آی تی به عنوان جلوه قدرت محسوب می شود.
مقام عالی دولت در استان با یادآوری این نکته که در ابتدای اساسنامه آژانس انرژی اتمی تاکید شده که این آژانس برای هماهنگی و پشتیبانی دست یابی بشریت به فناوری صلح آمیز هسته ای تاسیس شده، خاطرنشان ساخت: متاسفانه این اصل درخصوص کشور ما و برخی کشورهای دیگر اجرا نمی شود، دلیل این برخورد هم این است که ما یک کشور و حاکمیت مستقل داریم و از سیاست های قدرتمندان هم تبعیت نمی کنیم.
مهندس اسلامی در ادامه گفت: آنان تمام دستاوردهای دانشمندان ما در حوزه هسته ای را غیر قانونی قلمداد نموده و به بهانه این که کار نظامی می کنیم این جنجال بین المللی را بر علیه ما به پا کردند و دانشمندان ما را که پژوهش های ناب در حوزه فیزیک و فیزیک اتمی انجام می دادند، ترور کردند، لیکن برغم همه این دسیسه ها، در حوزه هسته ای پیشرفت کردیم.

استاندار مازندران با اشاره به این که مهم ترین دستاورد برجام در کنار لغو تحریم ها، بسته شدن پی ام دی بود، گفت: نظام زور سال ها تلاش کرد تا اتهام بدنبال سلاح اتمی بودن را برای ایران با اسناد جعلی نگه دارد، متاسفانه نظام سلطه بلافاصله پس از بسته شدن پی ام دی، روی مسایل حقوق بشر تمرکز کرد.

وی با بیان این که دشمن نمی خواهد کوچکترین چیزی که جلوه توانستن و پیشرفت دارد را ذیل پرچم ایران اسلامی ببیند، چرا که پرچم ما پرچم مستقلی است و تبعیت نمی کند، عنوان داشت: اگر دلتنگی و دلخوری از هم داریم، خانوادگی است. یادمان باشد که زیر پرچم مان و برای اهتزاز و عزت آفرینی پرچم مان باید تلاش کنیم.

دکتر سیدخلاق میرنیا رییس دانشگاه مازندران نیز در این آیین با اشاره به این که از نظر ما اقتصاد مقاومتی، تفکری است که ریشه در اعتقادات مذهبی و ملی ما دارد. گفت: محتاج نبودن به دیگران و تلاش برای رونق بخشیدن به تولید ملی، به کارگیری همه توان موجود انسانی و مالی در درون هر سیستم اجرایی و فراهم کردن زمینه های رشد همگان برای استمرار مدیریت پایدار در درون سیستم از مهمات آن است.

دکتر میرنیا افزود: از آغاز ورود ۲۷ ماهه خود یک نکته ی کلیدی نظر مرا به خود جلب کرد و آن پایدار نبودن مدیریت کلان دانشگاه در طی ۱۰ سال گذشته بوده است. در طی این مدت، ۲ دوره ۲ساله دانشگاه با حالت سرپرستی اداره گردید و مابقی نیز هر کدام حداکثر ۳ سال که این حالت ناپایدار می توانست عدم توسعه یافتگی دانشگاه را رقم بزند. در طی ۱۰ سال گذشته ۴ رییس دانشگاه عوض شدند که من پنجمین نفر آن هستم و این پدیده می تواند دلیل اصلی عقب ماندگی برنامه تامین نیازمندی های اولیه و اصلی دانشگاه باشد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 872205
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.