به گزارش خبرنگار ایرنا ، غروب 29 بهمن امسال سه صیاد جوان اهل و ساکن روستاهای بخش گیلخواران جویبار برغم طوفانی بودن دریا به دریا زدند و گرفتار طوفان شده و قایقشان غرق شد.
محمد حسین فقیه روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : نیروهای دریابانی و امدادی شهرستان جویبار و استان مازندران از همان ساعات اعلام وقوع چنین حادثه ای دست به کار شدند و عملیات جستجو برای این سه صیاد گم شده را آغاز کردند .
وی ادامه داد : تلاش ها برای یافتن این صیادان گم شده در روز سوم و پنجم وقوع این حادثه نتیجه داد و اجساد آنان در فاصبله چهار کیلومتری از ساحل و مرز میان 2 دهستان چپکرود و لاریم جویبار پیدا شد .
به گفته بخشدار گیلخواران جویبار با گذشت هشت روز از وقوع این حادثه هنوز جسد 'جابر کاویانی ' سومین صیاد گم شده پیدا نشده است .
وی طوفانی بودن هوا و احتمال مدفون شدن جسد این صیاد در زیر ماسه های کف دریا را علت سخت شدن مراحل جستجو و یافتن اعلام کرد و گفت : حتی تیم های دریابانی جستجو در اعماق بیشتر دریا را نیز در دستور کار خود قرار داده اند .
فقیه با اشاره به اینکه موردی از غریق صیادان در سواحل دریا در بخش گیلخواران طی 2 سال اخیر نداشتیم ، اضافه کرد : اما در سالهای قبل تر مواردی از غریق صیادان وجود داشت که حتی یکی از این افراد با گذشت سالها جسدش پیدا نشد .
شهرستان جویبار 18 کیلومتر از سواحل دریای خزر را در اختیار دارد و همه این سواحل در بخش گیلخواران واقع است .
بخش گیلخواران شامل 32 روستا و یک شهر به نام ' کوهیخیل ' است که 25 هزار نفر جمعیت دارد .
6 شرکت پره ماهگیری در این بخش فعالیت می کنند که 450 صیاد با این شرکت ها مشغول به کار هستند .
2096/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.