مدیر کل پزشکی قانونی استان مازندران از مرگ تعداد 77 نفر ناشی از حوادث کار در ده ماه سالجاری خبر داد.

به گزارش ایلنا از ساری،دکتر علی عباسی تصریح کرد :بر اساس آمارهای مراکز پزشکی قانونی استان در ده ماهه سالجاری به ترتیب شهرستان بابل  با  16 ، و ساری و قائمشهر هرکدام با 8 مورد بیشترین  و شهرهای ،نکا و رامسر هر کدام با یک مورد فوتی،‌   کمترین موارد مرگ ناشی از حوادث کار را داشتند.

 وی تصریح کرد: بر اساس این گزارش عمده دلایل مرگ افراد در حوادث کار مربوط به سقوط از بلندی با 36 نفر ،برق گرفتگی با 19، اصابت حسم سخت با 17و  سایر با 5 مورد در رتبه بعدی قرار دادند. ضمن اینکه مرگ با اصابت جسم سخت 13 و  برق گرفتگی 6 درصد در این این ده ماه افزایش داشتند.

بر اساس تفکیک ماه مرداد با 12 ، اردیبهشت و شهریور هر کدام با 10 مورد بیشترین  و آذر با 2 موردکمترین آمار فوتی در آن به ثبت رسید.

سنین 21 تا 40 سال با 24 مورد داری بیشترین فوتی و کمتر از 20سال با 4 فوتی کمترین آمار را داشتند.

عباسی با بیان اینکه از تعداد 77 مورد فوتی 64 نفر متاهل و ما بقی مجرد هستند گفت: تعداد  7 نفر از فوت شدگان حوادث کار در ده ماه سالجاری دارای ملیت غیر ایرانی هستند.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به اینکه بیشترین حوادث ناشی از کار در بخش ساختمان میباشد گفت:ارزش نهادن به جان انسانها ، داشتن برنامه ایمنی در کار ، رعایت استاندارد ها و قوانین مربوطه ، آموزش و ایجاد نظام اطلاع رسانی و عبرت از حوادثی که اتفاق افتاده را از مهمترین راهکارها در راستای کاهش حوادث ناشی از کار دانست. لازم به ذکر است مطابق تعاریف سازمان پزشکی قانونی ، مصدومیت ناشی از حادثه کار به آثار ناشی از صدمات فیزیکی ، شیمیایی ، مکانیکی و روانی به دنبال کار گفته می شود و لزوما نیازی به وجود رابطه کارگر و کارفرما برای مصدوم نیست.

 

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.