سعید آرام روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : در آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید حدود 240 هزار نفر در مازندران واجد شرایط لازم برای مددجوئی از بهزیستی بودند که تنها حدود نیمی از آنان زیر پوشش قرار داشتند ولی اکنون تمامی آنها از خدمات و مستمری این نهاد برخوردار هستند.
وی توضیح داد : تا پیش از آغاز به کار دولت یازدهم تنها کمتر از 40 درصد از معلولان و 60 درصد از زنان سرپرست خانوار استان زیر پوشش بهزیستی بودند ولی امروز تمامی این افراد به عنوان مددجو زیر پوشش قرار دارند.
وی آمار زنان سرپرست خانوار زیر پوشش بهزیستی مازندران را بیش از 14 هزار نفر اعلام کرد.
بر اساس آمارهای رسمی ، در استان مازندران یکصد هزار و 343 نفر زن سرپرست خانوار وجود دارد که حدود 50 هزار نفر زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند و بقیه هم به خاطر تمکن مالی تحت حمایت نهادهای حامی قرار ندارند.
مازندران از نظر تعداد زنان سرپرست خانوار رتبه هشتم کشور را دارد.
آرام آمار معلولان تحت پوشش بهزیستی مازندران را هم 50 هزار نفر اعلام کرد و گفت که مشخصات این تعداد در سامانه اطلاعاتی بهزیستی کشور ثبت شده و از خدمات مستمر و غیر مستمر بهزیستی بهره می برند.
مدیرکل بهزیستی مازندران با تاکید بر این که هیچ فرد واجد شرایطی در استان خارج از چتر حمایتی بهزیستی قرار ندارد ، افزود : اگر افرادی معلول یا زن سرپرست خانوار هستند و از بهزیستی مستمری و خدمات دریافت نمی کنند ، به این دلیل است که یا تاکنون به بهزیستی مراجعه نکرده اند و یا از توانایی مالی مناسب برخوردار هستند.
** واریز عیدی و هزینه خرید کالا همراه با مستمری در ماه اسفند
مدیرکل بهزیستی مازندران همچنین اعلام کرد که عیدی مستمری بگیران این نهاد که برابر با یک پایه مستمری است همراه با حقوق اسفند ماه آنان تا پایان این ماه به حسابشان واریز می شود.
وی افزود : هم اکنون در تلاش هستیم که عیدی مستمری بگیران نیز مانند کارگران به اندازه 2 برابر پایه مستمری باشد که نتیجه این تلاش تا پیش از واریز حقوق و عیدی اسفند مشخص خواهد شد.
آرام به اجرای طرح 'امنیت غذایی' نیز اشاره کرد و گفت: براساس این طرح بدون در نظر گرفتن دریافت مستمری یا عدم دریافت آن ، به هر مددجوی تحت پوشش بهزیستی مبلغ 300 هزار ریال همراه با حساب یارانه آنها در ماه آینده پرداخت می شود.
وی افزود : هر خانواده ای که از بهزیستی مستمری دریافت می کند ، مبلغ 500 تا یک میلیون و 200 هزار ریال اعتبار خرید کالا تحت عنوان طرح امنیت به حساب یارانه انها واریز می شود که فقط برای خرید کالا است و مشمول حق برداشت نقدی آن را ندارد.
7335/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.