به گزارش خبرنگار ایرنا ، در این نمایشگاه 49 شرکت آخرین دستاوردهای علمی و تخصصی اعم از ادوات کشاورزی، تجهیزات مربوط به تجهیز و نوسازی اراضی ، صنایع تبدیلی کشاورزی ، تجهیزات بسته بندی و فراوری برنج را در معرض نمایش قرار داداند.
فرماندار بابل در آئین افتتاح این نمایشگاه گفت : خوشبختانه دولت تدبیر و امید به این محصول راهبردی نگاه بسیار ویژه ای دارد و با ارائه تسهیلات مکانیزاسیون از یک سو و از سویی دیگر تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری برای حمایت و افزایش این محصول در شمال کشور کمر همت بسته است.
قربانعلی ولی زاده افزود : با توجه به خشکسالی های اخیر در کشور دولت مصمم است با توجه به شرایط جوی در شمال کشور راهکارهای مناسبی برای تولید این محصول ارائه دهد.
وی اظهار داشت : با برگزاری چنین نمایشگاه هایی نه تنها دانش کشاورزان ارتقاء می یابد بلکه با ارائه جدید ترین ادوات کشاورزی ، در گسترش و معرفی صنایع تبدیلی برنج بسیار حائز اهمیت است.
فرماندار بابل گفت : امروز بیکاری یکی از دغدغه های مهم دولت محسوب می شود که با توجه به گردش مالی خوبی که برنج در مازندران دارد زمینه اشتغال بسیاری از جوانان را می تواند فراهم کند.
وی افزود : تولید کنندگان برنج امروز در زمینه های فروش نیز دغدغه هایی دارند که امیدواریم با نگاه مثبتی که دولت نسبت به محصول استراتژیک و حمایت از کشاورزان دارد این مشکل پیش رو نیز رفع شود.
اولین نمایشگاه علمی و تخصصی برنج مازندران تا سوم اسفند ماه برپاست و بازدید از آن برای تمامی علاقه مندان آزاد است.
7343/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.