به گزارش ایرنا ، این شهرستان به علت برخورداری از مزیت های فراوانی نظیر دریا ، جنگل های سرسبز ، قلل به هم تنیده و سربه فلک کشیده البرز، ساحل زیبا و دیگر آثار طبیعی ، تاریخی و گردشگری در تمامی روزها بویژه نوروز هرسال پذیرای میلیون ها مسافر و گردشگراست.
بنا برگزارش اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری چالوس ، اقامت دستکم یک میلیون و 700 هزار گردشگر داخلی و خارجی از 26 اسفند ماه سال 95 تا 14 فروردین سال جاری به عنوان مصداق روشنی از استقبال مسافران از این شهرستان بوده است.
طبیعتا ارائه خدمات ملی با امکانات و اعتبارات محلی به این شمار مهمان ناخوانده نوروزی برای متولیان امر این شهرستان آسان نبوده و چنین وضعیتی هرساله بویژه در آستانه سال جدید مسئولان این شهرستان را دچار مشکل کرده است.
** نبودامکانات اطفای حریق و خدمات ایمنی در جاده چالوس - کرج (کندوان )
مدیرشبکه بهداشت و درمان چالوس روز یکشنبه در نشست ستاد تسهیلات خدمات سفر در فرمانداری شهرستان ، گفت :‌استقرار امکانات اطفای حریق و خدمات ایمنی در جاده چالوس - کرج (کندوان ) به هنگام وقوع سوانح رانندگی بسیار ضروری است.
حدیث گردکلی افزود :‌ مساله مهم تر آنکه در پیرامون این جاده تعداد زیادی از روستاها وجود دارد اگر حادثه ناگواری مانند سانحه رانندگی رخ دهد، ماموران آتش نشان به آسانی نمی توانند برای نجات جان سرنشیان خودروها عملیات اورژانسی انجام دهند.
وی اظهارداشت :‌تجربه تلخ سال های گذشته نیز گویای این واقعیت است که سرنشینان تعدادی از خودروها به علت این کم و کاستی درسانحه رانندگی جان باختند.
از مجموع حدود 170 کیلومتر جاده حادثه خیز و پرتردد چالوس - کرج (کندوان ) حدود 80 کیلومتر آن جزو حوزه شهرستان چالوس است.
مدیرشبکه بهداشت و درمان چالوس یکطرفه شدن جاده کندوان در زمان اوج ترافیک تعطیلات نوروزی را از دیگر مشکلات انجام فوریت های پزشکی برای مداوای بیماران بد حال در این مسیر معرفی کرد و گفت که در چنین وضعیتی نباید انتظار مداوا و زنده ماندن بیماران بدحال و باردار دراین جاده حادثه خیز و پرترافیک داشت.
گردکلی افزود :‌هرچند مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی شبانه روزی مرزن آباد بتازگی دراین شهر فعال شده ولی امکانات این مرکز به اندازه ای نیست که بتواند به این دسته از بیماران خدمات ارائه دهد .
گزارش های رسمی نیز نشان داده که تعداد خودروها عبوری ثبت شده نوروز سال 96 در جاده کندوان بیش از 30 هزار دستگاه خودرو به طور متوسط در هر روز بوده است.
جای خالی پایگاههای خدمات ایمنی سلامت در آزاد راه تهران - شمال
رئیس جمعیت هلال احمر چالوس نیز نبود پایگاههای خدمات ایمنی سلامت در مسیرهای حادثه خیز شهرستان از جمله قطعه 4 آزاد راه تهران - شمال و نیز منطقه نمک آبرود حوزه کنارگذر ساحلی را از مشکلات امداد رسانی به مسافران نوروزی معرفی کرد.
امیرحسین عسگرزاده در ادامه به آتش سوزی پژوی 206 و در پی آن فوت تمامی سرنشینان این خودرو به علت نبود امکانات اطفای حریق اشاره و اعلام آمادگی کرد با برخورداری از پایگاه های موجود امداد و نجات در استقرار خودروهای آتش نشانی در جاده کندوان مشکلی وجود ندارد.
**نظارت پیوسته برفعالیت مراکز خدماتی در ایام نوروز
رئیس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری چالوس نیز ،نظارت بر نحوه فعالیت تاسیسات ،گردشگری واحدهای اقامتی ، پذیرایی، دفاتر خدمات سیاحتی ، جهانگردی ، مساجد بین راهی ، خانه های مسافر و جایگاه های سوخت از مهم ترین ماموریت های این نهاد برای ارائه خدمات مطلوب به مسافران نوروزی دراین شهرستان است.
سیدعلی اصغر موسوی افزود :‌ از دهم اسفند ماه امسال تا پانزدهم فروردین ماه سال آینده اعضای ستاد تسهیلات خدمات سفر چنین ماموریت هایی دارند.
وی گشایش دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر ،برپایی نمایشگاه صنایع دستی در نمک آبرود ، اهدای بسته های فرهنگی درمیان مسافران و نوروزخوانی از دیگر برنامه های این نهاد معرفی کرد.
**هماهنگی برای ارائه خدمات مطلوب به مهمانان نوروزی
معاون فرماندارچالوس نیز با اظهار تاسف مبنی برآنکه امکانات محلی پاسخگوی خدمات ملی به مسافران نوروزی در این شهرستان نیست ، تاکید کرد که با همه این محدودیت ها و تنگنا های مالی باید در سایه انسجام رویه و هماهنگی بیشتر خدمات قابل توجهی به مسافران در ایام نوروز داده شود.
حمید محمدی فیروز ، نظارت بر تنظیم بازار ، ترافیک ، تامین امنیت مسافران و گردشگران ، حل معضل زباله و زیباسازی شهر ،‌ جلوگیری از حفاری های سطح شهر و روستاها و استقرار تابلو های معرفی جاذبه های گردشگری و مسیرهدایت مسافران را از مهم ترین نکاتی دانست که باید اعضای ستاد تسهیلات خدمات سفر آن را دستور کارشان قرار دهند
ستاد اجرایی خدمات سفر در آذرماه سال 1392 همزمان با شکل گیری دولت یازدهم به تصویب هیات وزیران رسید.
و برای اجرایی کردن مصوبات این ستاد فرمانداران ، روسای اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ،‌هلال احمر ، بهداشت و درمان ، آموزش و پرورش ، راه و شهرسازی ، تعزیرات حکومتی ، نیروی انتظامی و صدا سیما به عنوان عضو این ستاد نقش محوری دارند.
شهرستان چالوس با جمعیت دستکم 134 هزار نفر و بیش از ‎ 100روستا علاوه بر داشتن سابقه تاریخی به خاطر سرسبزی و زیبایی به عقیق همیشه سبز مشهور است .
جاذبه های مهم گردشگری این شهر کاخ چایخواران، کاخ اجابیت، دریاچه ولشت، پارک جنگلی فین، تله کابین نمک آبرود و هتل استقلال خزر است.
/1899/7078
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.