به گزارش خبرنگار ایرنا ، عزت الله یوسفیان ملا شنبه شب در آئین اختتامیه بیست و ششمین دوره مسابقات بین المللی شطرنج فجر در آمل افزود : ورزش امروز در صحنه بین المللی به دور از هرگونه نگاه و علایق سیاسی است و همه کشورها و عوامل برگزاری مسابقات مهم باید به این نکات توجه و شان ورزشکاران و میهمانان خود را نگه داشته باشند.
وی ادامه داد : مجلس همه توان خود را در حمایت و تامین اعتبار مورد نیاز برای ورزش کشور گذاشته و در تحقق این عزم خود در کنار دولت است .
نماینده مردم آمل در مجلس گفت : در کمیسیون تلفیق ، اقدامات خوبی با خواست و اراده جمعی نمایندگان مجلس برای بخش ورزش کشور شده و خوشبختانه بودجه این بخش افزایش خوبی خواهد داشت.
وی همچنین به جایگاه ورزش مازندران و روند صعودی مدال آوری ورزشکاران این استان اشاره کرد و افزود : انتظار و خواست جدی نمایندگان مازندران در مجلس از وزارت ورزش و جوانان ، توجه ویژه این وزارتخانه به ورزش مازندران است و انتظار و مطالبه عمومی مردم همه شهرهای استان میزبانی چندین مسابقات بین المللی در طول سال است.
نماینده مردم قائمشهر ، سوادکوه ، جویبار ، سوادکوه شمالی و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی هم در این آئین گفت : مجلس شورای اسلامی تلاش می کند تا در جهت تامین اعتبار ورزش و ورزشکاران در کنار آنان باشد.
عبدالله رضیان افزود : در مازندران با وجود تعداد کم صنایع بزرگ ، اندک حامیان مالی که وارد ورزش شدند ، ارزشمند بوده و نماینده های مجلس نیز از همه توان و جایگاهشان برای حمایت از آنان در راستای کمک به ورزش استان استفاده خواهند کرد.
دراین مراسم از نفرات برتر مسابقات شطرنج جام فجر تجلیل شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا ، در پایان بیست و ششمین دوره مسابقات بین المللی شطرنج جام فجر (اکسین کاپ) در آمل پرهام مقصودلو استاد بزرگ شطرنج ایران عنوان قهرمانی گروه استادان بزرگ و بین المللی شطرنج را کسب کرد و پاول پونکراتوف از روسیه ، یوری کوزوبوف از اوکراین و امیر پوررمضانعلی ، سیدمحمدامین طباطبایی، علیرضا فیروزجاء و احسان قائم مقامی از ایران هم در رده های بعدی این گروه قرار گرفتند.
همچنین در گروه آماتورها نیز علیرضا مقدم از گیلان کسب مقام قهرمانی را جشن گرفت و محمود اسکندری از البرز ، مهیار درودیان از تهران ، محمدرضا عابدی و پویان دوستکام از تهران در جایگاههای بعدی قرار گرفتند.
بیست و ششمین دوره مسابقات بین المللی شطرنج جام فجر ( اکسین کاپ ) با رقابت 353 شطرنج باز داخلی و خارجی از 24 کشور از روز شنبه 14 بهمن در مجتمع تجاری و رفاهی اکسین شهرستان آمل آغاز شد و پیش از ظهر امروز شنبه پایان یافت.
در این مسابقات 46 شطرنج باز مطرح و سرشناس خارجی به همراه شطرنج بازان ملی پوش و مدعی استان های کشور در دو گروه استادان بزرگ و بین المللی و آماتورها رقابت کردند.
خبرنگار : مهدی غلامی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7327/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.