به گزارش خبرنگار ایرنا ، در این مسابقات از جدول اصلی و گروه ( آ A ) که استادان بزرگ و بین المللی حضور دارند ، سیدمحمدامین طباطبایی با نتیجه یک بر صفر ' یوری کوزوبوف' اوکراینی را شکست داد و صدر جدول رده بندی این گروه را از شطرنج باز روسی بازپس گرفت.
پرهام مقصودلو استاد بزرگ شطرنج گلستانی با همین نتیجه امیررضا پوررمضانعلی از گیلان را مغلوب کرد و احسان قائم مقامی استاد بزرگ شطرنج ایران با نتیجه یک برصفر از سد همایون توفیقی گذشت و مصاف حساس 'پاول پونکراتف' استاد بزرگ روسیه با ' آذر میرزایف' استاد بزرگ آذربایجان با تساوی خاتمه یافت.
تا پایان دور هفتم این مسابقات و در جدول رده بندی گروه (آ A) سید محمد امین طباطبایی و پرهام مقصودلو از تهران با 6 امتیاز رده های اول ودوم را به خود اختصاص دادند و پس از این دو، ' سیدخلیل موسوی با 5/5 امتیاز و' پاول پونکراتوف ' استاد بزرگ روسی و 'یوری کوزوبوف' از اوکراین هرکدام با 5 امتیاز در رده های بعدی قرار دارند.
همچنین در دور نهم این مسابقات در جدول گروه ( بی B) که آماتورها حضور دارند نیز علیرضا مقدم از گیلان که صدرنشین بلامنازع این جدول تاکنون است ، پنجشبنه شب برابر محمدرضا عابدی از قزوین به تساوی دست یافت، اما همچنان با هشت ونیم امتیاز در صدر جدول رده بندی مسابقات باقی ماند.
همچنین پویان دوستکام از تهران با نتیجه یک برصفر مسعود طالبی از تهران را شکست داد، صائب برزگر از مازندران با همین نتیجه از سد مهدی فلاح هم استانی خود گذشت و دیدار غلامرضا شمسی و مهیار درودیان با تساوی خاتمه یافت.
در جدول رده بندی این گروه نیز پس از مقدم ، پویان دوستکام با 8 و محمدرضا عابدی از قزوین و صائب برزگر از مازندران با 7/5 امتیاز در رده های بعدی جدول قرار دارند.
دورهشتم این مسابقات درجدول گروه (آ A) و دور دهم گروه ( بیB ) عصرجمعه برگزار می شود.
به گزارش خبرنگار ایرنا ، بیست و ششمین دوره مسابقات بین المللی شطرنج جام فجر ( اکسین کاپ ) با رقابت 353 شطرنج باز داخلی و خارجی از 24 کشور دنیا شامگاه شنبه در مجتمع تجاری و رفاهی اکسین شهرستان آمل آغاز شد و تا روز شنبه 21 بهمن ماه ادامه خواهد داشت.
در این مسابقات 46 شطرنج باز مطرح و سرشناس خارجی به همراه شطرنج بازان ملی پوش و مدعی استانهای کشور حضور دارند.
این مسابقات در 2 جدول استادان بزرگ شطرنج و آماتورها برگزار می شود که 82 شطرنج باز با رتبه استاد بزرگ و استاد بین المللی در جدول (آ A) در 9 دور و 271 نفر نیز در جدول گروه (بی B) در 11 دور به روش سوئیسی باهم رقابت می کنند.
خبرنگار : مهدی غلامی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7327/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.