به گزارش خبرنگار ایرنا ، در این دوره از مسابقات که برای اولین بار به صورت بین المللی برگزار می شود 20 تیم خارجی از جمله از فرانسه ، کانادا ، کره جنوبی ، کرواسی ، ترکیه ، رومانی و تایوان و 200 تیم داخلی با حضور یکهزار نفر از دانشجو ، دانش آموز و پژوهشگر تا 18 بهمن ماه جاری با هم رقابت می کنند.
این مسابقات در 16 لیگ شامل جنگجو دانش آموزی ، جنگجو سبک وزن ، جنگجو سنگین وزن ، مسیریاب آزاد ، مسیریاب دانش آموزی ، پرنده دقتی ، پرنده سرعتی ، هوش مصنوعی ، آتش نشان ، نمایشگاه اختراعات و ابتکارات ، حل ماز ، مین یاب ، زیر دریایی ، شناور هوشمند ، فوتبالیست دانش آموزی و کمیکار برگزار می شود.
معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در آئین افتتاحیه این مراسم گفت : علم رباتیک یک علم میان رشته ای است که حدود 15 سال در دانشگاههای ایران قدمت دارد و تلفیقی از مهندسی برق ، الکترونیک ، کنترل ، مهندسی کامیپوتر ، نرم افزار - جامدات و غیر آن است .
سید علی اصغر قریشی امیری افزود : جایگاه رباتیک در صنایع و کارخانجات است و کاربرد آن بازدهی و دقت بالاتر و هزینه کمتر را در پی دارد.
وی با تاکید بر این که محققان ایرانی نباید به سمت شبیه سازی رباتیک بروند ، گفت : باید فعالیت ها را دانش بنیان کنیم و این جز با ارتباط و بهره گیری از حضور اساتیدی که در علم رباتیک و هوش مصنوعی فعال هستند ، امکان پذیر نیست.
خبرنگار : زینب حبیب پور گودرزی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7328/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.