به گزارش خبرنگارایرنا، دکتر حامد روحانی زاده روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران در ساری افزود : این مراکز با وجود نداشتن تخصص در حوزه پزشکی، ولی برخی وظایف مرتبط با پزشکی را انجام می دهند.
وی نمونه این مراکز شامل آرایشگاه ها ارایه کننده خدمات بوتاکس وتزریق ژل ، نسخه پیچی عطاران و دخالت دندانسازان در حوزه دانپزشکی دانست.
** ایجاد سامانه مراکز درمانی مجاز
دکترروحانی زاده راهکاردانشگاه علوم پزشکی مازندران برای برخورد با این مراکز را ایجاد سامانه مراکز درمانی مجاز دانست و گفت:
با ایجاد این سامانه ، مردم می توانند خدمات درمانی مورد نیاز را از این مراکز دریافت کنند.
وی معایب مراجعه مردم به مراکز غیرمجاز مداخله گر درمان را بسته شدن دست دستگاه های نظارتی دانشگاه برای برخورد با این مراکز در صورت خطای پزشکی، برخوردار نشدن خطاهای این مراکز از پشتوانه بیمه ای و استفاده مواد و تجهیزات ناسالم پزشکی دانست.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت که خط قرمز معاونت درمان فعالیت مراکز غیرمجاز مداخله گر درمان است و با این مراکز طبق قانون برخورد می شود.
**سامانه 191 برای دریافت شکایت
دکتر حامد روحانی زاده ایجاد سامانه 191 را راهکار مناسب برای دریافت شکایت مردم از پزشکان و کادر درمانی دانست و اضافه کرد : مردم می توانند شکایت خود را از این بخش به سامانه 191 ارایه دهند و با متخلفان نیز پس ازبررسی در صورت کوتاهی برخورد و نتایج نیز به شاکی ارسال می شود.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت که 120 پزشک متخصص در بیمارستان های دولتی استان به طور تمام وقت حضور دارند.
دکترروحانی زاده افزود : همچنین برای تسهیل در امور درمانی بیماران 120 تخت ویژه نیز در دولت تدبیر و امید در بیمارستان های دولتی مازندران راه اندازی شده است.
مازندران 29 بیمارستان دولتی با حدود 3 هزار تخت بیمارستانی دارد.
خبرنگار: حسین فلاحتی ** انتشار دهنده : محسن حسن نیا
6982/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.