گلخانه هیدروپونیک توت فرنگی با سرمایه گذاری حدود یک میلیارد تومان و با ظرفیت 20 تن تولید به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ، محمد اسلامی بعد از ظهر امروز در این آیین بهره برداری از گلخانه توت فرنگی که همزمان با 75 پروژه زیربنایی ،تولیدی و خدماتی بخش کشاورزی مازندران صورت گرفت ،اظهار داشت: عشق ، ایمان  و اراده قوی لازمه ایجاد کسب و کار و راه اندازی یک فعالیت اقتصادی است.

وی افزود: کسانی که آبروی خود را برای ایجاد کسب و کار گرو گذاشته و با اندک سرمایه ایجاد اشتغال می کنند از ثروتمندان جهان موفق تر هستند.

استاندار مازندران گفت:تمامی بزرگان عرصه کسب و کار فعالیتشان را نخست با سرمایه های کم شروع کردند سپس به عنوان تولید کننده وارد بازار شدند.

وی افزود:چنانچه فعالیت خود را در این عرصه گسترده تر کرده و با تنوع محصول آنرا به دست مصرف کننده برسانید به نوعی برگشت سرمایه برای شما محسوب می شود.

اسلامی ادامه داد:برای رونق کسب و کار در بخش گلخانه ای میتوان به غیر ازسطح از فضای بالای آن نیز استفاده کرد.

وی خطاب به رئیس جهاد کشاورزی گفت:محصولات این گلخانه بایستی قبل از توت فرنگی دزفول وارد بازار شود.

اسلامی گفت:در جهت توسعه و رونق بخش کشاورزی امکانات خوبی از محل صندوق توسعه ملی به کشاورزان واگذار می شود ،همچنین دولت برای تقویت اشتغال روستایی یارانه پرداخت می کند.

خانم شعبانی که با همراهی خانواده ی خود این گلخانه را راه اندازی کرد در ادامه گفت: این مجموعه با زیربنای 3 هزار متر مربع با سرمایه گذاری حدود یک میلیارد تومان راه اندازی شد که 600 میلیون تومان آن تسهیلات بانکی است.

وی افزود: این مجموعه با ظرفیت 12 هزار گلدان،45 هزار بوته بصورت هیدروپونیک است که ظرفیت 20 تن تولید توت فرنگی را دارد.

به گزارش ایلنا،گلخانه توت فرنگی که بصورت هیدروپونیک در جاده ساری به دودانگه روستای ورکی احداث شده است که امروز همزمان با 75 پروژه زیر بنایی ،تولیدی و خدماتی بخش کشاورزی مازندران باداعتبار بالغ بر107 میلیارد تومان با حضور استاندار و مسئولان استانی و شهرستانی به بهره برداری رسید.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.