یدالله طهماسبی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : اکنون تعداد روستاهای برخوردار از اینترنت پرسرعت در مازندران به 2 هزار و 358 پارچه افزایش یافته است .
وی اعطای اینترنت پرسرعت به 851 روستای دیگر را از برنامه های این اداره کل در سال جاری اعلام کرد.
براساس قانون ، پوشش تلفن همراه ، ثابت ، اینترنت همراه و ثابت و دفتر خدمات پستی برای روستاهای بالای 20 خانوار از جمله وظایف وزارت ارتباطات به شمار می رود .
مازندران بیش از سه هزار روستا دارد و 43 درصد از جمعیت حدود سه میلیون و 300 هزای نفری در این مناطق سکونت دارند .
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران از توسعه 14 کیلومتر شبکه فیبر نوری ، افزایش 492 پورت سوئیچ بین شهری زیربار به عنوان بخشی از اقدامات این اداره کل در تامین زیر ساخت های حوزه شرکت ارتباطات یاد کرد.
** فعالیت های پستی در دولت دوازدهم
طهماسبی همچنین با تشریح اقدامات اداره کل ارتباطات وفناوری اطلاعات مازندران در بخش پستی در دولت دوازدهم ، گفت : در حوزه فعالیت های شرکت پست در مازندران علاوه بر اضافه شدن یک واحد پستی شهری ، 217 هزار و 246 کد پستی جدید اضافه شده و همچنین اقدامات لازم برای به روزرسانی کدپستی و توسعه و تجهیز 2 دفتر پستی صورت گرفته است .
وی از افزایش 10 باجه خدمات بانکی پستی و اعطای 291 میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی از سوی پست بانک به عنوان دیگر اقدامات دولت دوازدهم در مازندران نام برد.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران همچنین به فعالیت های صورت گرفته در حوزه شرکت مخابرات مازندران اشاره کرد و گفت : افزایش چهار هزار و 332 مشترک تلفن خانگی ، افزایش 31 هزار و 53 پورت منصوبه دیتا از جمله این فعالیت هاست .
خبرنگار : فاطمه قنبری قادیکلایی ** انتشاردهنده : حسن فلاحتی
2096/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.