به گزارش خبرنگار ایرنا ، بیست و ششمین دوره مسابقات شطرنج جام فجر شامگاه شنبه در مجتمع تفریحی و رفاهی اکسین شهرستان آمل در استان مازندران آغاز به کار کرد.
مجتبی ابراهیمی به خبرنگار ایرنا گفت بیشترین تعداد کشورهای شرکت کننده در مسابقات شطرنج جام فجر پیش از این 17 کشور بود که در دوره بیشت و ششم به 24 کشور افزایش یافت .
وی افزود : شطرنج بازان خارجی شرکت کننده دراین دوره به لحاظ کیفیت فنی و کسب عنوان، در رده استادان بزرگ و بین المللی هستند.
ابراهیمی گفت که در این دوره 46 شطرنج باز مطرح و سرشناس خارجی از کشورهای فرانسه ، روسیه ، اوکراین ، بلاروس ، پرتغال ، لوکزامبورگ ، ترکیه ، دانمارک ، ایرلند ، استرالیا ، ارمنستان ، آذربایجان ، قرقیزستان ، گرجستان ، ترکمنستان ،افغانستان ، مالزی ، سریلانکا ، هند ، چین ، غنا ، آفریقای جنوبی ، عراق و سوریه شرکت دارند.
وی افزود : همه شطرنج بازان مطرح کشور که دارای رده های استاد بزرگ ، بین المللی ، منطقه ای و استانی هستند نیز در این رویداد مهم حضور یافتند و در مارتن یک هفته ای به مصاف حریفان داخلی و خارجی خود خواهند رفت.
ابراهیمی گفت : حضور 353 شطرنج باز نشان از سطح کمی و کیفی بالای مسابقات جام فجر دارد ، مسابقاتی که مازندران برای نخستین بار آن را میزبانی می کند.
وی افزود : برای نخستین بار 2 داور بین‌المللی مازندران شامل خدیجه شریف‌نتاج و مهدی محمدی به عنوان سرداور در این مسابقات حضور دارند که این هم نشان از جایگاه مهم شطرنج مازندران در کشور و مسابقات معتبربین المللی دارد .
به گزارش خبرنگار ایرنا ، بیست و ششمین دوره مسابقات بین المللی شطرنج جام فجر با عنوان ' اکسین کاپ ' تا 21 بهمن ماه ادامه خواهد داشت.
این مسابقات در 2 جدول استادان بزرگ شطرنج و آماتورها برگزار می شود . 82 شطرنج باز با رتبه استاد بزرگ و استاد بین المللی در جدول ( آ A) و 271 نفر نیز در جدول گروه (بی B) در 9 دور به روش سوئیسی باهم رقابت می کنند.
برای نفرات برتر این مسابقات در مجموع حدود 500 میلیون ریال جایزه نقدی تعیین شده است.
خبرنگار: مهدی غلامی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
خبرنگار: مهدی غلامی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7327/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.