به گزارش خبرنگار ایرنا ، ' فرانچسکو مورانو ' روز شنبه در نشست با مدیران دستگاههای اقتصادی دولتی و تجاز و صادرکنندگان مازنی در ساری افزود : برای از بین بردن تبلیغات منفی باید تجار و بازرگانان ایرانی ارتباط دو جانبه خود را با کشورهای دوست بیشتر کنند.
وی گفت که کشورش خود را دوست جمهوری اسلامی ایران می داند و ارتباط اقتصادی و تجاری 2 کشور دارای قدمت زیادی است و این ارتباط نیز بدون وقفه ادامه داشته است.
شهردار مونته سیلوانو ایتالیا که دومین سفرش به استان مازندران و شهر ساری را در یک سال و نیم گذشته انجام می دهد از تجار و سرمایه گذاران مازندران برای سفر به ایتالیا به خصوص شهر سیلوانا دعوت کرد و این ارتباط دو جانبه را عاملی برای گسترش روابط دو جانبه دانست.
مورانو اظهار داشت : باید از فرصت هایی که برای سرمای گذاری دو جانبه بین رم و تهران وجود دارد استفاده کنیم و سرمایه گذاری مشترک در حوزه های مختلف می تواند باعث تثبیت روابط شود.
شهردار مونته سیلوانو اضافه کرد : با وجود این که روابط سیاسی و اقتصادی ایران و ایتالیا قدمت زیادی دارد ، ولی میزان مبادلات دو کشور از سطح بالایی برخور دار نیست و برای افزایش روابط تجاری باید تردد تجار و سرمایه گذاران ایرانی و ایتالیا به صورت متقابل افزایش یابد.
مورانو آمادگی خود را برای پذیرش هیات تجاری از استان مازندران به مونته سیلوانو اعلام کرد.
براساس آخرین آماری که در سال جاری منتشر شد ، میزان مبادلات تجاری سه ماهه نخست سال جاری بین دو کشور ایتالیا و ایران حدود یک میلیارد و 200 میلیون یورو بود. در این مدت ایران 800 میلیون یورو کالا به ایتالیا صادر کرد و در مقابل 400 میلیون یورو نیز واردات داشت .
میزان مبادلات تجاری میان ایران و ایتالیا تا پیش از تحریم ها حدود هفت میلیارد دلار شامل پنج میلیارد یورو صادرات ایران و حدود 2میلیارد یورو واردات از ایتالیا بود.
* صادرات 2 میلیون دلاری مازندران به ایتالیا در سال جاری
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی مازندران نیز در این نشست پیش بینی کرد که این استان در سال جاری حدود 2 میلیارد دلار کالای غیرنفتی به ایتالیا صادر کند.
عبدالله مهاجر ، میزان واردات کالا از ایتالیا به مازندران را هم در سال جاری تاکنون حدود 23 میلیون دلار برآورد کرد و گفت که تعادل مناسبی بین صادرات و واردات کالا میان ایتالیا و مازندران وجود ندارد.
وی گفت : سفر سرمایه گذاران ایتالیایی به مازندران می تواند زمینه ساز گسترش روابط 2 جانبه بین ایران و ایتالیا به خصوص مازندران با این کشور شود و باید از این فرصت استفاده شود.
شهرستان مونته سیلوانو در استان پسکارو ایتالیا قرار دارد که با 23 کیلومتر مساحت حدود 45 هزار نفر جمعیت دارد.
شهردار مونته سیلوانو پنجشنبه هفته پیش در راس یک هیات سرمایه گذاری به مازندران سفر کرد.
هدف از سفر این هیات ایتالیائی نهائی کردن سرمایه گذاری در استان مازندران اعلام شده است .
شهردار مونته سیلوانو مرداد ماه سال 95 هم در راس هیات اقتصادی به مازندران سفر کرده و تفاهم نامه هائی را به منظور گسترش روابط اقتصادی از جمله سرمایه گذاری در این استان امضا کرده بود .
خبرنگار: حسین فلاحتی ** انتشاردهنده : حسن فلاحتی
6982/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.