به گزارش خبرنگار ایرنا ، حسن خیریانپور روز جمعه در همایش روز جهانی تالاب ها در رامسر افزود : نکته دیگری که مسئولان دستگاههای اجرایی بویژه فرمانداران ، بخشداران و دهیاران باید در سرلوحه برنامه کاری شان قرار دهند کاشت 10 میلیون اصله نهال است که می تواند به تنوع محیط زیست در این استان بینجامد.
معاون استاندار مازندران گفت : امروز متاسفانه طبیعت و چهره استان را با زباله بویژه نخاله های ساختمانی خدشه دار و زشت کرده ایم .
خیریانپور افزود: پاکسازی حاشیه محورها و سواحل از دیگر برنامه و اقداماتی است که مورد تاکید استاندار قرار گرفته است.
وی ا اشاره به ظرفیت های استان در تولیدات و صادرات گفت ، تنوع زیست محیطی ، احراز رتبه نخست در تولید 19 محصول کشاورزی ، همسایگی با کشورهای حوزه دریای خزر از ویژگی های منحصر بفرد این استان است.
وی گفت که امیدوارم در این نشست راهکارهای مناسبی را برای احیای تالاب ها که حلقه مفقوده اکوسیستم طبیعی است به دست آوریم.
مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران هم در این همایش گفت : امروز از 75 هزار چاه موجود در این استان حدود 45 هزار چاه به صورت غیر مجاز است .
حسینعلی ابراهیمی افزود : حفر چاههای غیر مجاز عامل تهدید و خشک شدن تالاب ها در این استان شده است.
وی با بیان آنکه در 60 سال گذشته گستره جنگل های شمال کشور حدود 3،5 هکتار بوده است گفت که بدلیل تخریب و دست اندازی به این اراضی ملی اکنون این آمار به حدود دو میلیون هکتار رسیده است.
مدیرکل حفاظت محیط ریست مازندران گفت که با کاهش 70 درصدی آورده آب رودخانه این استان جزو 8 استان خشک کشور محسوب می شود.
همایش روز جهانی تالاب ها روز جمعه با حضور رئیس سازمان محیط زیست ، کارشناسان و جمعی از دوستداران محیط زیست در رامسر برگزار شد.
این همایش با تجلیل از پژوهشگران ، فعالان محیط زیست و تالاب ها و ... به کار خود پایان داد.
کنوانسیون رامسر یکی از قدیمی ترین معاهدات بین المللی محیط زیستی است که در سال 1349 با حضور 18 کشور در شهر رامسر ایران به امضا رسید و اکنون 169 عضو دارد.
خبرنگار : مهراب زکی پور ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
/1602/7078/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.