بیمارستان 205 تختخوابی تنکابن به مساحت 16 هزار و 735 متر مربع تنها بیمارستان فوق تخصصی غرب مازندران و شرق گیلان است که کار ساخت آن از سال 91 آغاز شده اما به دلایلی هنوز به اتمام نرسیده و مورد بهره برداری قرار نگرفته است.
برای این بیمارستان هشت تخت جراحی قلب ، چهار تخت آی سی یو قلب باز ، شش تخت سی سی یو و هشت تخت آنژیوگرافی پیش بینی شده که با بهره برداری از آن بسیاری از مشکلات بیماران منطقه برطرف می شود.
برآورد اولیه برای تخصیص اعتبار جهت احداث این بیمارستان 50 میلیارد تومان بود که در حال حاضر اسکلت تمامی بلوک های این بیمارستان به اتمام رسیده و فوندانسیون آن به صورت نواری و گسترده همراه با 40 شمع اجرا شده است.
همچنین سقف دال بتنی به ضخامت 15 سانتی متر اجرا شده و دیوار چینی ها و کانال های هوایی نیز به اتمام رسیده است. وال پست های داخلی و محیطی ، دیوارهای دوجداره محیطی و تیغه های داخلی در مراحل پایانی قرار دارند.
استاندار مازندران هم که در نخستین سفر خود به غرب مازندران از این بیمارستان بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند اجرایی آن قرار گرفت ، خواستار تسریع در احداث این پروژه از سوی پیمانکار شده بود ، اما با گذشت حدود یک ماه از بازدید استاندار ، هنوز روند احداث این بیمارستان از سرعت لازم برخوردار نشده و بعید به نظر می رسد این پروژه برای سال آینده هم به بهره برداری برسد.
فرماندار تنکابن روز چهارشنبه با تایید این موضوع به خبرنگار ایرنا گفت : استاندار پس از بازدیدی که از این پروژه داشت مقرر کرد تا فرمانداری به صورت هفتگی گزارشی از روند اجرایی آن در اختیار استانداری قرار دهد.
سید امیر حسینی جو افزود : متاسفانه به دلیل عدم پیشرفت این پروژه ، استاندار موضوع را با وزیر راه و شهرسازی درمیان گذاشت تا مشکلات آن هر چه سریع تر برطرف گردد.
وی اظهار داشت : معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدیدی که اخیرا از این پروژه داشت قول داد تا در سال 97 این پروژه به بهره برداری برسد اما با این سرعتی که پیمانکار کار می کند بعید به نظر می رسد و باید تلاش ها در این زمینه افزایش یابد.
حسینی جو با بیان اینکه جانمایی نامناسب این بیمارستان در سال های گذشته هزینه راه اندازی آن را افزایش داده است ، خاطرنشان کرد : هم اکنون برای آبرسانی ، برق رسانی ، گازرسانی و احداث راه دسترسی به این بیمارستان مبلغ 10 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که در شرایط فعلی تحقق آن بسیار سخت خواهد بود.
وی پیشرفت فیزیکی این بیمارستان را حدود 70 درصد اعلام کرد و یادآور شد : تاکنون برای این بیمارستان که از سال 91 توسط وزارت مسکن و شهرسازی در حال ساخت است ، مبلغ 22 میلیارد تومان هزینه شده است.
شهرستان 165 هزار نفری تنکابن در غرب مازندران واقع است.
خبرنگار: علیرضا پورعلم ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
1654/1602/7513/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.