به گزارش خبرنگار ایرنا ، سرهنگ عسگر مجیدی روز سه شنبه در نشست خبری افزود : تیم های پزشکی علاوه بر این که کار معاینه و پیگیری درمان روستائیان ساکن مناطق محروم را انجا می دهند ، به آنان مشورت های لازم را برای حفظ سلامتی ارائه خواهند کرد.
وی گفت که تیم های دامپزشکی هم با تجهیزات کلینیکی به مناطق محروم اعزام می شوند تا به دامداران و کشاورزان این مناطق آموزش و آگاهی های لازم را ارائه دهند.
معاون اجرائی سپاه کربلا با اعلام این که سپاه مازندران در مجموع بیش از 80 عنوان برنامه را برای اجرا در ایام الله دهه فجر در نقاط مختلف این استان تدارک دیده است ، افزود : گرامیداشت ورود امام راحل به صورت نمادین با تجمع مردم در شهرهای دارای فرودگاه استان شامل ساری ، نوشهر و رامسر در روز نخست دهه فجر یکی از این برنامه هاست.
وی ادامه داد : البته این برنامه نمادین در برخی مساجد شهرهای دیگر استان هم برگزار خواهد شد.
امام خمینی (ره) روز 12 بهمن به همراه یارانش با یک فروند هواپیمای شرکت هواپیمائی فرانسه به ایران بازگشت و در فرودگاه مهرآباد تهران مورد استقبال میلیون ها تن از ایرانیان قرار گرفت .
صحنه پیاده شدن امام (ره) از هواپیما پس از سال های تبعید و دوری از وطن در فرودگاه مهرآباد تهران به یکی نمادهای اصلی پیروزی انقلاب اسلامی سال 57 در تاریخ تبدیل شده است .
** افتتاح طرح های اقتصادی مقاومتی
مسئول ستاد دهه فجر سپاه کربلا همچنین از افتتاح طرح های اقتصاد مقاومتی، رژه عمومی موتورسواران ، برگزاری نمایشگاههای اقتصاد مقاومتی و ارائه دستاوردهای کارگاهها به عنوان دیگر برنامه های تدارک دیده شده از سوی سپاه مازندران برای دهه فجر یاد کرد.
وی گفت که در این ایام همچنین مسابقات ورزشی بومی محلی ، اردوهای راه دور دانش آموزی با محوریت تبیین انقلاب اسلامی ، نشست های بصیرتی ، نشست های فرهنگی و هنری تحت عنوان شعر انقلاب و پیاده روی خانوادگی هم برگزار می شود.
مجیدی از محرومیت زدائی و انجام کارهای جهادی به عنوان یکی از محورهای فعالیت های سپاه در طول سال یاد کرد و گفت : اردوهای جهادی و محرومیت زدایی همواره از برنامه های سپاه است که در این راستا در سال گذشته 300 واحد منزل مسکونی در مناطق محروم و امسال تاکنون 100 واحد بازسازی شده است.
وی افزود : همچنین جهادگران سپاه در سه دهستان در بهشهر ، ساری و سه هزار تنکابن در قالب قرارگاه پیشرفت و آبادانی در راستای توسعه زیرساخت ها و محرومیت زدایی فعالیت خواهند داشت.
** رتبه اول کمک رسانی به زلزله زدگان
معاون اجرایی سپاه کربلای مازندران همچنین با اشاره به ورود و فعالیت های سپاه مازندران در زمینه یاری رسانی به زلزله زدگان غرب کشور در 28 روستا گفت : در بخش کمک رسانی مواد اولیه به این مناطق جزو استان های برتر شدیم که مناطق سپرده شده از مواد اولیه اشباع شد.
مجیدی واگذاری بیش از یکهزار و 350 تخته پتو ، حدود 400 تخته چادر ، اقلام خوراکی و بهداشتی و در بخش اسکان با کمک خیران استقرار 185 کانکس ، ساخت 50 واحد سرویس بهداشتی و حمام ، نصب 30 کانکس سرویس بهداشتی، ارائه خدمات پزشکی به یکهزار و 250 نفر شامل خدمات ویزیت و پانسمان، توزیع 346 میلیون ریال دارو و اقلام بهداشتی ، برق رسانی به 80 خانوار چادرنشین و آبرسانی را از جمله اقدامات انجام شده سپاه کربلای مازندران در مناطق زلزله زده عنوان کرد.
خبرنگار : رضاغلامی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7335/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.