به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی اداره کل زندانهای استان مازندران علی اکبر غفاریان افزود : تأسیس مرکز 'مراقبت بعد از خروج ' هم با هدف تحقق این سیاست انجام شد که نقش مهمی در جلوگیری از بازگشت مجدد زندانیان به زندان داشت .
مدیر کل زندانهای استان مازندران تصریح کرد : این برنامه ها با تأسی از فرمایشات مقام معظم رهبری در جهت ریشه کنی فقر در جامعه و به منظور حمایت مادی و معنوی و نیز هدایت مددجویان به سمت زندگی شرافتمندانه انجام می شود .
غفاریان گفت : مرکز خدمات اجتماعی و مراقبت بعد از خروج اداره کل زندانهای استان مازندران در 9 ماهه سال جاری به 152 نفر از مددجویان آزاد شده واجد شرایط تسهیلات و وام خود اشتغالی تخصیص داد .
وی همچنین اضافه کرد : در همین راستا به بیش از 2 هزار و 100 نفر از زندانیان خدمات مددکاری و مشاوره ای ارائه شد و به 40 نفر از مددجویان آزاد شده از سوی صندوق کارآفرینی امید هم به مبلغ 6 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد .
علاوه بر این غفاریان از برخورداری 20 نفر زندانی آزاد شده از تسهیلات قرض الحسنه خود اشتغالی به مبلغ بیش از چهار میلیارد ریال خبر داد .
** کمک 117 میلیون ریالی خیرین به زندانیان آزاد شده
مدیرکل زندانهای استان مازندران در ادامه افزود : به 43 نفر از خانواده های مددجویان واجد شرایط از سوی انجمن حمایت از زندانیان کمکهای بلاعوض به مبلغ 117 میلیون ریال اعطاء شد .
وی تصریح کرد : جامعه پذیری و تغییر نگرش جامعه نسبت به زندانیان همواره یکی از دغدغه های بزرگ قوه قضاییه بخصوص سازمان زندانها بوده و هست که در این مسیر خیرین و مردم عادی بسیار موثر هستند .
غفاریان افزود : مهمترین دغدغه اکثر زندانیان پس از آزادی ، ارتباط با جامعه و بازگشت به جامعه است در این مسیر نیاز به کمک و همیاری دارند تا به خودباوری رسیده و در مسیر درست زندگی گام بردارند.
استان مازندران دارای 12زندان ، 2 زندان باز و 9 بازداشگاه است و بنابر امارها حدود 9 هزار نفر در این زندانها زندانی هستند.
خبرنگار : رضا غلامی**انتشار دهنده : محسن حسن نیا
7335/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.