بخشدار لاریجان شنبه شب به خبرنگار ایرنا گفت : بارش برف از عصر امروز تاکنون حدود 80 روستای این بخش کوهستانی را سفیدپوش کرده و با شدت نیز ادامه دارد.
رضا مقدم افزود : بارش برف در مناطق پایین دست بیش از پنج سانتی متر و در ارتفاعات این بخش کوهستانی تا 30سانتی متر بر زمین نشسته است.
وی با بیان اینکه راه تمامی روستاهای کوهستانی بخش لاریجان باز است و تردد در آنها جریان دارد ، گفت : البته همه دهیاران و ادارات راهداری و حمل و نقل جاده ای و پلیس راه و برق و ادارات مرتبط در این بخش تا روز سه شنبه در آماده باش کامل هستند.
بخشدار لاریجان افزود : در عین حال تیم های راهداری اداره راه و شهرسازی لاریجان اکنون در نقاط مختلف جاده هراز حضور دارند و مشغول نمک پاشی سطح جاده برای بازکردن آن هستند.
جاده هراز از شامگاه امروز به خاطر شدت گرفتن بارش برف و لغزندگی سطح جاده به خاطر کاهش دمای هوا تا اطلاع بعدی بسته شد.
مقدم در خصوص تامین سوخت زمستانی ساکنان بخش لاریجان هم گفت : خوشبختانه با ذخیره سازی مناسبی که پیش از فصل سرما شده ، سوخت نفت سفید و نفت گاز ساکنان این بخش تامین شده و هیچ کمبود و مشکلی از بابت این موضوع وجود ندارد.
بخش کوهستانی و ییلاقی لاریجان با بیش از80 روستا و بیش از 13 هزار نفر جمعیت در مسیر آمل به تهران در جاده هراز واقع شده است.
درهمین حال بخشدار امامزاده عبدالله آمل هم به خبرنگار ایرنا گفت که بارش برف بیش از 20 روستای مناطق کوهستانی و جنگلی این بخش را تاکنون سفید پوش کرده است.
یحیی عسگری پور از گردشگران و شهروندان درخواست کرد که به بهانه تماشای برف و اسکان در مناطق جنگلی در شرایط سردی هوا خودداری کنند تا مشکلات سال های گذشته در روزهای برفی مانند در راه ماندن برای آنها پیش نیاید.
شهرستان بیش از 405هزار نفری آمل دارای بیش از 360 روستا است.
خبرنگار: مهدی غلامی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7327/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.