سامانه بارشی از اواخر هفته پیش وارد مازندران شد و دمای هوای استان را در 48 ساعت گذشته دستکم پنج درجه کاهش داد و سبب بارش برف در مناطق کوهستانی شد.
رئیس گروه پیش بینی و پیش آگاهی هواشناسی مازندران به خبرنگار ایرنا گفت که از بعد از ظهر امروز با تشدید سامانه سرد و بارشی ، مردم استان افت شدید دمای هوا را همراه با بارش باران و برف و سپس بارش برف حتی در مناطق ساحلی و جلگه ای شاهد خواهند بود.
اصغر بسطامی با تاکید بر این که تشدید سامانه بارشی و سرد با وزش شدید باد نیز همراه می شود ، افزود : این سامانه که از بامداد فردا یکشنبه فعال تر می شود و تا صبح سه شنبه ماندگار خواهد بود ، دمای هوا را در مناطق ساحلی و جلگه ای نسبت به امروز حدود 10 درجه کاهش می دهد .
دمای هوای شهر ساری مرکز استان مازندران هم اکنون 8 درجه بالای صفر است که پیش بینی می شود امشب در سردترین زمان به 2 درجه بالای صفر برسد.
در عین حال جدول پیش بینی دمای هواشناسی مازندران نشان می دهد که دمای هوای شهر ساری فرداشب به یک درجه زیر صفر و دوشنبه شب هم به 3 درجه زیر صفر خواهد رسید.
همچنین بر اساس این جدول ، دمای هوای تمامی مناطق مازندران یکشنبه و دوشنبه شب به زیر صفر خواهد رسید و پیش بینی می شود که ساکنان مناطق کوهستانی مانند بلده در شهرستان نور ، آلاشت در سوادکوه ، کجور در نوشهر و کیاسر در ساری دمای هوای بیشتر از 10 درجه زیر صفر را دوشنبه شب تجربه کنند.
هم اکنون بارش باران در بیشتر مناطق مازندران در حال باریدن است و بارش برف هم از عصر امروز در مناطق کوهستانی تشدید خواهد شد.
بر اساس اعلام هواشناسی ، در 24 ساعت گذشته بیشترین بارندگی با 17 میلی متر در رامسر ثبت شده است .
همچنین در این مدت در منطقه ' تمال' در ارتفاعات رامسر و محدوده پل زنگوله تا تونل محور کندوان 20 سانتی متر بر زمین نشسته که بیشترین میزان در استان در شبانه روز گذشته بوده است .
خبرنگار : رضا غلامی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7335/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.