به گزارش خبرگزاری خبرانلاین  مازندران، مهندس اسلامی استاندار مازندران طی مکاتبه ای با دکتر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، خواستار پیگیری در خصوص تسهیلات سهم دولت به بانک های عامل در محدوده بافت های فرسوده در راستای اجرای قوانین حمایتی در عرصه ساخت، نوسازی و بهسازی مسکن در شهرهای استان شد.
گفتنی است، استان مازندران با توجه به سهم بالای متقاضیان دریافت تسهیلات بافت های فرسوده یکی از استان های دارای اولویت جهت توزیع منابع در این حوزه می باشد. در سال گذشته و همچنین 10 ماهه سال جاری بیش از 5000 فقره تسهیلات در اختیار متقاضیان قرار گرفت که عدم پرداخت یارانه مذکور مشکلات فراوانی را به وجود آورده است.

برادر ارجمند جناب آقای دکتر نوبخت
معاون محترم رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور
سلام علیکم
احتراما" همانگونه که مستحضرید، لزوم اجرای قوانین حمایتی در عرصه ساخت ، تولید ، نوسازی و بهسازی مسکن در مناطق و محلات شهری ، با هدف بازآفرینی پایدار در شهرها مورد تاکید دولت محترم بوده است و در این راستا استان مازندران بلحاظ داشتن بیش از 6000 هکتار بافت فرسوده و ناکارآمد شهری با جمعیت بالا و به واسطه ی ساختار ویژه شهری ، همچنین الزام به نوسازی مسکن از جایگاه مهمی برخوردار می باشد. لذا بر این اساس در سال 1395 و 6 ماهه اول سال 1396 میزان بهره مندی از تسهیلات موسوم به بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری در استان بیش از 5000 واحد بوده که بیانگر وابستگی اکید حوزه مسکن در بافت های فرسوده به تسهیلات بانک های عامل خواهد بود . لکن متاسفانه عدم تخصیص یارانه تسهیلات مذکور ، فرآیند اعطای تسهیلات در استان را با مشکل مواجه نموده است. لذا خواهشمند است دستور فرمایید با عنایت به مصوبه شماره 90453/ت/51166 مورخ 93/8/8 هیات محترم وزیران ، در خصوص پرداخت یارانه سود تسهیلات سهم به بانک های عامل مساعدت لازم را اعمال فرمایند .
محمد اسلامی

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 846231
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.