معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری مازندران روز چهارشنبه در دومین روز افتتاحیه نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته در گفت و گو با ایرنا افزود : امسال برای نخستین بار مازندران دارای سالن اختصاصی برای عرصه محصولات و بسته های گردشگری و طبیعت شد .
مهران حسنی افزود : مازندران امسال در بیش از 10 حوزه از جمله عشایر ، گردشگری شهری ، بوم گردی ، مجموعه های گردشگری ، صنایع دستی ، آژانس های مسافرتی ، راهنمایان گردشگری ، گل و گیاه و دیگر بخش ها در این نمایشگاه شرکت کرد .
وی اظهار کرد : ویژگی شاخص مازندران در این دوره از نمایشگاه حوزه ' عشایر ' است که حتی بسیاری از مازندرانی ها هم از آن بی خبر هستند .
معاون گردشگری با بیان اینکه بر اساس آمار جمعیت عشایر استان به بیش از 14 هزار نفر می رسد ، افزود : با نگاه به ظرفیت عشایر در بخشهایی مانند بوم گردی ، صنایع دستی و زندگی عشایری می توان در گردشگری از آن بهره برد .
حسنی همچنین بیان کرد : متاسفانه در گذشته نه تنها به ظرفیت عشایر مازندران توجه نشد بلکه آنها افرادی گم شده در جامعه مازندران بودند و حتی مازندرانی ها هم از خضور آنان بی خبر بودند .
**حضور مستقیم شهرداری ها در نمایشگاه گردشگری
معاون گردشگری مازندران گفت : امسال برای نخستین بار 2 شهرداری ساری و بابل به صورت مستقیم به عرضه بسته های گردشگری و معرفی جاذبه گردشگری خود در نمایشگاه اقدام کردند .
حسنی افزود : لازمه گردشگری شهری ارائه خدمات در خدمت شهروندان و گردشگر و ایجاد شهری با نمای گردشگری است که حضور شهرداری ها نشان از عزم جدی برای ایجاد شهرهای گردشگری با ارائه بسته های که خدمات آن در مسیر جذب گردشگر و مسافر باشد .
**حضور پنج اقامت گاه بوم گردی در یازدهمین نمایشگاه گردشگری
معاون گردشگری مازندران افزود : پنج تعاونی اقامتگاهی بوم گردی با 60 اقامتگاه دراین دوره نمایشگاه گردشگری شرکت کردند .
وی بیان کرد : نمایش صنایع دستی و سنتی ، نمایش عکس اقامتگاه های بوم گردی استان ، معرفی غذا های محلی و نمایش زندگی روستایی از مهم ترین بسته های اقامتگاه ها بوم گردی در نمایشگاه است .
حسنی همچنین از حضور سه مجموعه گردشگری و رفاهی و تفریحی نمک آبرود چالوس ، تلکابین رامسر و دشت نور چمستان در نمایشگاه خبر داد .
وی گفت : آژانس های مسافرتی مازندران با حضور چهار آژانس برای نخستین بار به صورت مستقیم در یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته شرکت کردند .
او اظهار کرد : حضور مستقیم این آژانس ها در معرفی خدمات مسافرتی و گردشگری استان می تواند بسیار مفید و مثبت باشد .
معاون گردشگری همچنین از حضور انجمن راهنمایان گردشگری استان خبرداد و گفت : هم اکنون بیش از 100 راهنمای گردشگری در استان در حال فعالیت هستند .
وی بخش معرفی گل و گیاه ، بسته های فرهنگی مازندران مانند سی دی موسیقی مازندرانی و کتاب مصور مازندران و همچنین حضور هنرمندان صنایع دستی استان در سالن اختصاصی گردشگری مازندران رااز دیگر حوزه های حضور در نمایشگاه اعلام کرد .
حسنی معرفی سوغات مازندران و کتاب های راهنمای گردشگری مازندران را از دیگر بسته های ارائه شده در نمایشگاه برشمرد .
یازدهمین دوره نمایشگاه بین اللمللی گردشگری با حضور همه استان های کشور در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی در تهران برگزار می باشد و بازدید از آن تا 6 بهمن برای عموم ازاد است .
خبرنگار : رضا غلامی**انتشار دهنده: محسن حسن نیا
7335/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.