به گزارش خبرنگار ایرنا ، علی اصغر میرزائی روز چهارشنبه در نشست تخصصی دست اندرکاران حوزه قضائی و انتظامی مبارزه با مواد مخدر مازندران در بابلسر افزود : در حالی که مازندران سال 91 رتبه دوم مصرف مواد مخدر در کشور را داشت ، هم اکنون به رتبه بیستم رسیده و فعالیت ها برای تغییر بیشتر جایگاه استان در این زمینه همچنان ادامه دارد.
وی یکی از برنامه های موفق اجرا شده در چهار سال گذشته برای خروج از وضعیت قرمز مصرف مواد مخدر را پاکسازی مناطق آلوده استان معرفی کرد و توضیح داد : تا پیش از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید 33 منطقه آلوده در مازندران وجود داشت که خوشبختانه تمامی این مناطق تاکنون پاکسازی شده اند.
میرزائی با تاکید بر این که امروز دیگر هیچ منطقه آلوده به مواد مخدر در مازندران وجود ندارد ، افزود که این مناطق پس از پاکسازی ، با همکاری دستگاههای دیگر و تامین اعتبارات مورد نیاز در مسیر ساماندهی قرار گرفتند و بعضی از این مناطق مانند شهرک مهرگان نکا به عنوان نمونه مطرح هستند .
** ترک اعتیاد و ساماندهی کمپ های غیرمجاز
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران یکی دیگر از برنامه های دولت تدبیر و امید را تخصیص اعتبار و صرف هزینه برای ساماندهی کمپ های غیرمجاز ترک اعتیاد ، تسهیل در درمان معتادان و برنامه ریزی برای عدم بازگشت به اعتیاد بر شمرد.
وی تشکیل بانک اطلاعات معتادان ، جلب اعتماد معتادان ، ارتباط با خانواده آنها و هدایت به کمپ های نگهداری و درمان را از دیگر برنامه های موفق در کنترل اعتیاد در مازندران معرفی کرد و گفت که 54 هزار معتاد در استان شناسائی و زیر پوشش خدمات متادون درمانی دولت قرار گرفتند .
میرزائی تشدید برخورد با خرده فروشان مواد مخدر در مازندران را از برنامه های سال جاری دانست و گفت : از ابتدای سال جاری تاکنون یکهزار و 629 طرح پاکسازی در مازندران انجام و 11 هزار و 445 نفر دستگیر شدند که از این تعداد چهار هزار و 671 خرده فروش مواد مخدر بودند.
وی افزود : همچنین در این مدت سه هزار و 51 کیلوگرم مواد مخدر در استان کشف و ضبط شد که نسبت به سال گذشته 19 درصد افزایش دارد .
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران از اعتیاد به عنوان ' پیشانی آسیب های اجتماعی در جامعه ' نام برد و اظهار داشت : با گسترش و مبارزه با این مواد مخدر می توانیم جامعه ای سالم و بانشاط داشته باشیم که بدون تردید این جامعه سالم و با نشاط در ابعاد اقتصادی، فرهنگی و علمی به پیشرفت های بسیار خوبی دست پیدا خواهد کرد.
بر اساس گزارش های نیمه رسمی ، در استان مازندران با احتساب مصرف کنندگان تفننی ، 60 هزار نفر معتاد هستند.
هم اکنون بیش از 540 مرکز ترک اعتیاد در مازندران وجود دارد.
نشست تخصصی دست اندرکاران حوزه قضائی و انتظامی مبارزه با مواد مخدر مازندران با هدف بررسی چگونگی ضربه زدن به بنیان اقتصادی قاچاقچیان برگزار شد.
خبرنگار : فریبرز سیفی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7343/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.