این مرکز درمانی مرداد ماه امسال با حضور وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در مرزن آباد به صورت متمرکز به همراه 99 پروژه بهداشتی و درمانی کشور افتتاح شده بود.
فعالیت نداشتن این مرکز با وجود افتتاح رسمی با حضور وزیر بهداشت ، از چند روز پیش به موضوعی انتقادی در شبکه های اجتماعی و بعضی از رسانه های محلی استان مازندران تبدیل شد.
برای ساخت این مرکز درمانی با زیربنای حدود یکهزار متر مربع در 2 طبقه و نیز تجهیزات آن حدود 2.5 میلیارد تومان هزینه شده است .
دکتر حدیث گردکلی روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت که برای تجهیز این مرکز به سیستم گرمایشی و سرمایشی و دیگر تجهیزات جانبی نزدیک به 2 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
وی توضیح داد : ‌در جریان سفر وزیر بهداشت به استان مازندران تنها بنای فیزیکی این ساختمان آماده سازی شده بود و در حضور وزیر هم اعلام شده بود که ارائه هرگونه خدمات به بیماران مستلزم راه اندازی سامانه هواساز است .
مدیر شبکه بهداشت و درمان چالوس گفت :‌ البته این مرکز درمانی برای تامین برق با ولتاژ مناسب هم مشکل داشت که با پی گیری های صورت گرفته حل شد.
گردکلی با عذرخواهی از مردم منطقه به خاطر فعال نبودن آن ، ابراز امیدواری کرد که مشکل موجود تا چند روز آینده برطرف و همزمان با دهه فجر ، فعالیتش از سر گرفته شود.
مرزن آباد که در 30 کیلومتری شهر چالوس واقع است ، به لحاظ موقعیت جغرافیایی نخستین شهر مازندران است که مسافران و گردشگران مسیر جاده کرج - چالوس (کندوان ) به آن دسترسی می یابند .
گردشگرپذیری ، پراکندگی و سخت گذر بودن راههای روستایی ، دشواری های خطرپذیری و ترافیک سنگین جاده کندوان برای اعزام بیماران بدحال به دیگر مراکز درمانی از مهم ترین مشکلاتی است که هم اکنون روستائیان و شهروندان مرزن آبادی در حوزه بهداشتی ودرمانی با آن مواجه هستند.
بخش مرزن آباد دستکم 20 هزار نفر جمعیت دارد.
خبرنگار : مهراب زکی پور کینجی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7078 /1602/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.