رئیس اتاق بازرگانی مازندران گفت:ایران در زمینه انرژی همچون گاز و نفت می تواند زمینه همکاری مطلوبی با کشور نروژ داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ،عبدالله مهاجر صبح امروز در نشست سفیر کشور نروژ در تهران با مدیران دستگاه های اجرایی،مدیران بنگاه ها و فعالین اقتصادی مازندران در ساری با اشاره به اینکه کشور نروژ با استان مازندران در برخی از ظرفیت ها نقطه مشترکی دارند اظهار داشت: کشور نروژ در زمینه تولیدنفت و گاز  از ظرفیت بالایی برخودار است که این امر می تواند نقطه مشترک برای تبادل اقتصادی دو کشور باشد.

وی آبزی پروری را از دیگر مزیت های کشور نروژ دانست و افزود: این کشور با برخورداری از دریا و ساحل از تولید کننده های بزرگ در حوزه آب پروری و همچنین در زمینه پرورش ماهیان مختلف جزء کشورهای اصلی محسوب می شود .

رئیس اتاق بازرگانی مازندران ادامه داد:مازندران نیز به دلیل دارا بودن چنین مزیتی میتواند در این حوزه همکاری مناسبی با کشور نروژ داشته باشد.

مهاجر ارتباط تجاری خوب را در بخش گردشگری خواستار شد گفت:مازندارن در حوزه گردشگری می تواند خدمات خوبی را به گردشگران ارائه دهد.

وی با بیان اینکه کشور نروژ یکی از بزرگترین تولید کننده چوب بوده و درآمد قابل توجه ای در این زمینه دارد ادامه داد:

از آنجایی گه مازندران نیاز به واردات چوب دارد میتواند در این زمینه همکاری خوبی با کشور نروژ داشته باشد.

مهاجر زمینه  همکاری مازندران و نروژ را مطلوب دانست و گفت: مازندران در 12 ظرفیت بخش کشاورزی رتبه اول و دوم کشور را  دارد ، بنابراین این استان با ظرفیت های خوب در بخش کشاورزی می تواند در بخش های مختلفی با کشور نروژ همکاری داشته باشد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.