رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در مازندران هدف از سفر سفیر نروژ در تهران به این استان را بررسی ظرفیت ها و توانمندی های مازندران برای همکاری دو جانبه اعلام کرد.
ابراهیم نوروزی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا دیدار با استاندار مازندران ، نشست با فعالان و تجار مازنی و بازدید از تعدادی واحدهای صنعتی و آبزی پروری در شهرستان های رامسر و بابلسر را از برنامه های سفر لارش نوردروم اعلام برشمرد.
وی گفت که تغییر در سفر سفیر نروژ در تهران به مازندران باعث جا به جایی برنامه سفرش شد به طوری که این سفر که پیش از این قرار بود از مرکز استان شروع و در غرب پایان یابد با سفر زمینی سفیر از غرب مازندران شروع شده است .
به گفته وی ، دیدار سفیر با استاندارمازندران و نشست با فعالان اقتصادی که پیش از این قرار بود در روز جاری انجام شود به روز دوم سفر و سوم بهمن ماه ( فردا ) موکول شد.
'لارش نوردروم' سفیر نروژ پنجمین سفیر خارجی در تهران است که در 9 ماهه اخیر به استان مازندران سفر کرد.
نروژ یکی از کشورهای ثروتمند واقع در اروپای مرکزی است که با 385 هزار کیلومتر مربع مساحت و 5 میلیون نفر جمعیت تولید ناخالص ملی 282 میلیارد دلاری دارد که سرانه درآمد شهروندان این کشور حدود 55 هزار دلار در سال است.
ایران با کشور نروژ حدود یک قرن روابط سیاسی و اقتصادی دارد و طبق آمار میزان واردات ایران حدود 10 میلیون دلار و صادرات کالای ایرانی به این کشور نیز حدود یک میلیون دلار بود.
در پسابرجام این کشور قرارداد 2.5 میلیارد دلاری را برای ساخت پنل های خورشیدی تولید انرژی با کشورمان منعقد کرد.
خبرنگار : حسین فلاحتی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
6982/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.