رییس اداره کار، تعاون و امور اجتماعی از ثبت اشتغال 252 نفر توسط کاریابی های شهرستان خبر داد .

به گزارش ایلنا از محمودآباد،محمد رمضانی در گفت و گو با خبرنگار ما، با بیان اینکه اشتغال محقق شده توسط کاریابی های شهرستان 252 نفر است، اظهار کرد : تعداد اشتغال محقق شده در سامانه رصد 972 نفر ، تعداد کارجویان ثبت نام شده در سامانه کارورز 350 و تعداد فارغ التحصیلان انعقاد قرارداد شده در طرح کارورزی 23 نفر بوده است.

وی با اشاره به اینکه تعداد کارجویان شهرستان 3 هزار و سی و یک نفر و نرخ بیکاری به 9/3 دهم درصد رسیده افزود : تعداد بنگاه های اقتصادی ثبت نام شده در سامانه طرح کارورزی 61 مورد و تعداد بنگاه های اقتصادی دارای مجوز کارورزی از سازمان فنی و حرفه‌ای 26 مورد است .

رمضانی از اعتبار 31 میلیون و 290 هزار ریال در بحث خود اشتغالی و مشاغل خانگی در محمودآباد خبر داد و گفت : اعتبارات جذب شده طرح های خود اشتغالی از محل اعتبارات ما 31 میلیون و 290 هزار ریال بوده که کل اعتبارات را شامل می شود.

این مسئول در ادامه عنوان کرد : تعداد کارجویان ما در سطح شهرستان 400 نفر است که 112 نفر آن ها توسط کاریابی ها بکار گماری و تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.

رییس اداره کار، تعاون و امور اجتماعی محمودآباد بیان کرد : تعداد کارگران مشمول قانون کار 5 هزار و نهصد و نود و پنج نفر و تعداد کارگاه های شناسایی شده هزار و 244 مورد بوده که 154 مورد آن مورد بازرسی ادواری و 29 مورد بازرسی موردی قرار گرفت.

رمضانی در پایان مهمترین چالش حوزه اشتغال را عدم مهارت کار جویان و عدم انطباق رشته فارغ التحصیلی دانشگاهی با نیاز بازار کار بیان کرده وخاطر نشان کرد : وجود مشاغل کاذب در نوار ساحلی و مناطق توریستی ، نبود مراکز آموزش فنی و حرفه ای امکان پذیرش مشاغل پیشنهادی برای کارجویان را کمرنگ نموده و جزء عمده ترین چالش های این منطقه می باشد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.