مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: آموزش و پرورش ربه مثابه جان و روان جامعه است و دوام هر جامعه به آموزش و پرورش بستگی دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری، سید علی قاسمی در گردهمایی نقش شوراهای آموزش و پرورش در توسعه استان که با حضور ائمه جمعه، فرمانداران، شهرداران، رؤسای آموزش و پرورش، معاونین آموزشی و پرورشی، بخشداران، اعضای شورای آموزش و پرورش شهرستان و مناطق و روسای  نهادهای مختلف در اردوگاه شهدای دانش‌آموز شهرستان ساری برگزار شد، اظهار داشت: آموزش و پرورش  به مثابه جان و روان جامعه است وبا توجه به توسعه اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و صنعتی جوامع، دوام هر جامعه به آموزش و پرورش وابسته است.

وی با اشاره به اینکه صاحب‌نظران نیز بر این باورند که هر گونه هزینه برای دانش‌آموزان در دراز مدت سودآور است و سرمایه‌گذاری برای دولت محسوب می‌شود افزود: اندیشمندان به دنبال راه‌کارهای مناسبی در عرصه تعلیم و تربیت هستند و در نظام جمهوری اسلامی ایران اهداف تربیتی در راستای تعلیم و  تربیت قرار گیرد و مجلس شورای اسلامی نیز آن را به عنوان قانون تصویب کرد.

قاسمی گفت:این قانون هدف‌هایی از جمله تحقق و مشارکت مردم و تسهیل در فعالیت های آموزش و پرورش را در نظر دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران تأکید کرد: باید توجه داشت که در استان مازندران 32 شورای آموزش و پرورش به فعالیت مشغولند و حوزه‌های مشارکت در این اداره مشارکت در نهادها و شوراهای آموزش و پرورش، مشارکت خیرین به عنوان خیرین مدرسه ساز، مشارکت مردم در اداره مدارس، مشارکت سازمان‌ها و مشارکت شوراها در دستگاه‌های دولتی و غیردولتی است.

وی با بیان اینکه در آموزش و پرورش شاهد تغییر شاخص‌ها و رشد عمومی بودیم، گفت: استمرار مدیریت حرفه‌ای در همه عرصه‌ها، استقرار مدیریت برنامه‌محوری در همه سطوح آموزش و پرورش، ساماندهی مراکز نیروی انسانی و کاهش نیروهای مازاد، ارتقاء سطح علمی آموزش و پرورش استان، پوشش تحصیلی 100درصد در آموزش ابتدایی و 98درصدی در متوسطه اول و 95 درصد در متوسطه دوم و ارتقاء رشته‌ها به رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کسب رتبه های اول و دوم کشوری در این رشته را داشتیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان در ادامه افزود: قبل از دولت تدبیر و امید مشارکت مردم در مدارس غیر دولتی 15 درصد بود اما امروز به 21 درصد رسیده است.

وی ادامه داد: مدارس آموزش از راه دور از سال 83 پایه گذاری شد و از زمان پایه گذاری تا سال 92حدود 18 هزار نفر  و از سال 92تا95 حدو 29هزار نفر از آموزش از راه دور در استان فارغ التحصیل شدند.

قاسمی افزود: در قبل از دولت تدبیر و امید 10هزار و 442 نفر از مدارس از راه دور دانش آموزانی داشتند که در رشته‌های پژشکی از سد کنکور گذشتند.

وی در خصوص مدارس پژوهش محور که از سال 93 پایه گذاری شد گفت: در این مدارس افزایش رتبه در نرخ دانش‌آموزان استان در مسابقات فرهنگی و قرآن و عترت داشتند.

مدیرکل آموزش وپرورش مازندران یادآور شد: آموزش و پرورش مازندران با رشد شاخص‌ها به عنوان آموزش و پرورش برتر و فعال شناخته شده است و جایگاه خوبی در کشور دارد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.