این روزنامه نوشت : این روزها اسلامی استاندار مازندران سخنانی در باب علل عقب ماندگی مازندران بر زبان جاری می سازند که اگر نگوئیم بی نظیر اما کم نظیر است.
کم نظیر از این بابت که کمتر مقام مسوولی آن هم در جایگاه استاندار ، اندکی پرده ها را کنار زد و مسائل پشت آن را برملا می سازد.
جناب اسلامی ظاهراً می خواهد نوری به تاریکخانه ها بتاباند تا مردم بدانند که علل عقب ماندگی استان چیست؟
ایشان در جلسه اخیر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی گفت که در حوزه صنعت برخی با صورت حساب های چاق و چله تسهیلات قابل توجهی دریافت کرده اند و از 2500 موافقت اصولی صادر شده یک هزار موافقت اجرایی و عملیاتی نشد.
به عبارتی یک هزار نفر با صورت حساب های چاق و چله و جعل اسناد و زد و بند تسهیلات کلان از بانک ها دریافت و به جای راه اندازی صنعت و ایجاد اشتغال در امور دیگری هزینه کرده اند.
جناب اسلامی حتماً واقفند که در این میان تنها دریافت کنندگان موافقت اصولی مقصر نیستند چرا که در صدور یک موافقت اصولی بررسی و موافقت چند سازمان و وزارتخانه و... شرط اصلی است . در این چرخه افراد زیادی دخالت دارند. بنابراین آقای استاندار باید از اهرم های قانونی استفاده و همه کسانی را که در صدور صورت حساب های چاق و چله شریک بوده و احیاناً سهمی از آن برده اند معرفی نماید.
در یک بررسی کوتاه می توان دهها سوله خالی از تجهیزات را شناسایی کرد که در پوشش راه اندازی واحد صنعتی از تسهیلات کلان بهره مند شدند، اما...
شناسایی این واحدها در شهرک های صنعتی و... مازندران سخت نیست. صورت حساب ها و فاکتورهای صوری چاق و چله خیلی ها را چاق و چله کرده است ، بنحوی که این چاق و چله ها به راحتی آدم می خرند و حتی در تصمیمات مدیران خرد و کلان استانی تاثیر می گذارند.
انتظار از جناب استاندار این است که با نورافشانی به تاریک خانه ها، دست متجاوزین به حقوق مردم را کوتاه نماید.
خبرنگار : رضا غلامی ** انتشاردهنده : حسن فلاحتی
7335/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.