به گزارش خبرنگار ایرنا ، غلامرضا یاوند عباسی روز یکشنبه در شورای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مازندران در ساری ، افزود : هم اکنون این برنامه نوظهور و جدید در شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در حال تدوین است .
وی با پیش بینی این که از سال آینده برگزاری جشنواره های اجتماعی در کشور آغاز شود ، گفت : در اجرای این جشنواره ها ، شهادت به عنوان قله ایثار محسوب می شود و افراد و گروهها با انجام یکسری اعمال و کارهای خیرخواهانه ، به سوی قله ایثار حرکت می کنند.
مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران در تشریح چگونگی برگزاری جشنواره ایثار اجتماعی هم توضیح داد : در این جشنواره ها تصمیم داریم در مراسم تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران ، افراد خیرخواه نیز مورد تقدیر قرار گیرند .
وی اضافه کرد : به طور مثال در مراسم تجلیل از همسران ایثارگران از افراد و خانواده هایی که اهدای عضو داشتند ، مدرسه ساخته اند و یا خدماتی را برای مناطق محروم انجام داده اند ، تجلیل می شود .
یاوند عباسی بر محتوی سازی در اجرای برنامه های ترویج حوزه ایثار و شهادت تاکید کرد و گفت : برای این منظور می بایست به جای رویکرد تبلیغی از رویکرد اقناعی استفاده شود تا تاثیر خود را در جامعه بگذارد .
*** نبود بانک اطلاعات جامع کتاب های حوزه ایثار و شهادت
مدیرکل مرکز حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران هم در این نشست با اشاره به اینکه نویسندگان ، کتاب های خوبی را در حوزه ایثار و شهادت تالیف کردند ، از نبود بانک اطلاعاتی در این زمینه گله کرد.
سردار عبدالله ملکی گفت : تاکنون 156 عنوان کتاب از سوی این بنیاد ، 150 عنوان از سوی سپاه و 56 عنوان کتاب از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در ارتباط با ایثار و شهادت منتشر شده است ولی به طور قطع تعداد کتاب های منتشر شده مربوط به این حوزه در مازندران بیشتر است که به دلیل نبود بانک اطلاعاتی جامع در این بخش ، آماری درستی در اختیار نداریم .
وی بیشترین کتاب های چاپ شده در این حوزه را مربوط به سال های 91 تا 96 اعلام کرد و افزود : تدوین و تالیف کتاب های با موضوعات شاخص همچون معرفی سرداران و فرماندهان جنگ و نیز نقش قشرهای مختلف در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از جمله برنامه هایی است که بنیاد حفظ آثار مازندران آن را پیگیری می کند .
بر اساس آمارهای رسمی هم اکنون 32 هزار و 814 جانباز ، 2 هزار و 385 آزاده و خانواده بیش از 10 هزار و 400 شهید زیر پوشش اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران هستند .
خبرنگار : فاطمه قنبری قادیکلایی ** انتشاردهنده : حسن فلاحتی
2096/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.