به گزارش ایرنا ، محمد اسلامی روز چهارشنبه در نشست شورای اداری شهرستان کلاردشت با ابراز تاسف گفت : دردوره های گذشته به علت مماشات و چشم پوشی از قانون به عده ای اجازه ساخت وساز به شیوه غیرمجاز داده شد و چنین وضعیتی ضمن آنکه در رونق و شکوفایی این منطقه هیچ تاثیری نداشته بلکه آثار مخرب و زیانبار فراوانی نیز در حوزه زیست محیطی به همراه داشته است.
طبق آمار منابع رسمی ، دست کم 10 هزار نفر جمعیت غیربومی در شهرستان کلاردشت ویلا ساخته اند و در روزهای پایانی هرهفته
برای بهره مندی از طبیعت و آب و هوای منطقه به این شهرستان سفر می کنند.
استاندار مازندران با اشاره به شهره داشتن کلاردشت در سطح جهانی گفت : نباید جایگاه این شهرستان را با مدیریت های ناصواب به جای توسعه یافتگی ،به افول برد.
اسلامی با اشاره به برخورداری کلاردشت از مزیت های فراوان در حوزه گردشگری افزود : برای آنکه بتوان از این مزیت ها به بهترین شکل برای رونق اقتصادی بهره برد باید از سرمایه گذاران واقعی برخوردار از تمکن مالی و بدون نیاز به تسهیلات بانکی استفاده کرد.
وی از فرماندارکلاردشت خواست تا در شناخت جامع و کامل سرمایه گذارانی که برای اجرای طرح های گردشگری در این شهرستان قصد سرمایه گذاری دارند اهتمام ویژه ای داشته باشد.
وی مقوله بوم گردی و طبیعت گردی را به عنوان زیرشاخه های صنعت گردشگری معرفی کرد و ادامه داد : کلاردشت به واسطه برخورداری از طبیعت زیبا مانند یخچال های طبیعی ، قلل سربه فلک کشیده علم کوه و تخت سلیمان ، رودخانه های جاری ، کوه و مراتع چنین ظرفیتی دارد منتهی پویایی صنعت بوم گردی و طبیعت گردی با فراهم کردن زیرساخت های آن در این منطقه ممکن است.
مدیرارشد استان مازندران وجود قله علم کوه در کلاردشت را فرصتی طلایی دانست و گفت: از آنجایی که طبق گزارش های منابع رسمی هرسال دست کم 2 هزار گردشگر بویژه افراد کوهنورد از این کوه دیدن می کنند بنابراین باید سازو کارهای لازم فراهم شود تا بتوان از این فرصت و ظرفیت در حوزه گردشگری مانند تورگردانی در زمینه اقتصادی بهره ببریم .
کلاردشت با جمعیتی دست کم 24 هزار نفر در غرب مازندران قرار دارد.
استاندارمازندران امروز چهارشنبه برای شرکت در نشست های شورای اداری کلاردشت ، چالوس و نوشهر به غرب مازندران سفر کرده است.
خبرنگار: مهراب زکی پور کینجی **انتشار دهنده: محسن حسن نیا
7078/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.