علی اکبر زلیکانی جمعه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در ساری افزود : شورای شهر ساری با کمک شهرداری امسال برای کمک به تیم های لیگ برتری با اولویت والیبال اعتباری را اختصاص داده بود که به تیم لیگ برتر والیبال ساری 21 نرسید.
وی توضیح داد : واقعیت این است که اعتبارات در نظر گرفته شده به تیم هایی پرداخت شد که یکی از اعضای شورای اسلامی شهر پشت آنها حضور داشتند و این بر خلاف مصوبه شورا بوده است که بر ضرورت توجه به تمامی تیم ها با توجه به جایگاه و اهمیتشان تاکید داشته است .
نایب رئیس شورای اسلامی شهر ساری با اشاره به مشکلات مالی تیم ساری 21 در رقابت های لیگ برتر ، گفت : شخصا برای حمایت از ورزش و جوانان کمک به این تیم را از طریق شهرداری پیگیری می کنم تا به نتیجه برسد.
** تبعیض در تیمداری برای شهرداری ساری
نایب رئیس شورای شهر ساری مشکل اصلی در کمک کردن شهرداری ساری به تیم های ورزشی مانند سایر مناطق کشور را منع قانونی این نهاد از سوی وزارت کشور اعلام کرد.
زلیکانی گفت : متاسفانه در حالی اداره کل دفتر امور شهری وزارت کشور با استناد به قانون شهرداری ساری را از تیمداری منع کرده که امروز در همین رقابت های والیبال لیگ برتر ، شهرداری تبریز و ارومیه تیمداری می کنند .
وی افزود : اگر قانون شهرداری ها را از تیمداری منع کرده باید این بحث در مورد تمام شهرداری ها اجرایی شود ؛ نه اینکه یک استان اجرا شود و سایر استان ها آزاد باشند.
این عضو شورای شهر ساری گفت : شهرداری ساری به دلیل محدودیتی که وزرات کشور برای تیمداری شهرداری ها ایجاد کرده، نتوانست با وجود میل باطنی تیمداری کند.
تیم والیبال ساری 21 که پیش از این با نام سارویه و عمران شهرداری ساری در والیبال لیگ برتر حضور داشت به علت حمایت نشدن مالی تعدادی از بازیکنان تاثیرگذارش را تاکنون از دست داده ، بازیکنانی که در نیم فصل دوم به رقیبان پیوسته اند.
هم اکنون این تیم از 14 بازی با 14 امتیاز در رده نهم جدول 12 تیمی رقابت های والیبال لیگ برتر قرار دارد و جذب چند بازیکن در زمان نقل و انتقال در نیم فصل دوم لیگ برتر این تیم را از سقوط به دسته پایین تر نجات می دهد.
طبق اعلام کادر فنی ، تاکنون بازیکنان این تیم کمتر از 10 درصد دستمزد شان را طبق قرارداد دریافت کردند.
مجموع هزینه این تیم با احتساب اعزام تیم به شهرستان ها در فصل جاری 15 میلیارد ریال برآورد شد که کمتر از میزان دستمزد یکی از بازیکنان والیبال لیگ برتری در یکی از 2 تیم های متمول بانک سرمایه و پیکان تهران است.
مازندران در رقابت های والیبال لیگ برتر 2 تیم کاله از آمل و ساری 21 را دارد که کاله در رده پنجم این رقابت ها قرار دارد.
خبرنگار : حسین فلاحتی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
6982/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.