به گزارش خبرنگار ایرنا ، محمد اسلامی روز شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان مازندران افزود: امروز مداخله در شبکه مدیریتی از گروه ها ، جناح ها ، اشخاص حقیقی و حقوقی بیداد می کند.
وی با بیان اینکه هر مسئولی نفوذی یک گروه و شخصی در نهادهای دولتی و خصوصی شده است، اظهار داشت: مردم مازندران در گرفتن خدمات با انواع پارتی بازی ها مواجه می شوند.
استاندار مازندران با تاکید بر اینکه شبکه مدیریتی استان را در راستای حل مشکلات مردم اصلاح و حل و فصل می کنم، ادامه داد: امروز حتی در انتخاب یک مدیر مدرسه و درمانگاه استان دخالت های همه جانبه صورت می گیرد.
استاندار مازندران با تاکید بر این که ملاک در گزینش مدیران صلاحیت و توانمندی افراد است ، گفت : مدیران برای ماندنشان در مسند مدیریتی در دولت دوازدهم به دنبال سفارش گرفتن از سوی برخی افراد برای مدیریت ارشد استانی نباشند.
اسلامی اظهار داشت: امروز مدیران باید با بودجه کم دولتی و با استفاده از مشارکت جدی بخش خصوصی استان مازندران را توسعه بدهند ، یعنی دغدغه اشتغال حل شود و رونق اقتصادی بوجود بیاید.
وی با اشاره به اینکه کادر سازی و جوانگرایی مدیریتی در مازندران را انجام می دهیم ،گفت: باید با بزرگان که سابقه بالایی دارند در مدیریت جدید استان خداحافظی کنیم و این را باید بپذیرند که با مدیریت جوان نشاط و شادابی در جامعه نیز بوجود خواهد آمد.
اسلامی با بیان اینکه تنها چیزی که در استان مازندران به آن توجه نشدخواست عمومی آنان است، گفت: اتفاقات اخیر کشور قابل پیش بینی بوده و من نیز اتفاقات امروز مردم را پیش بینی می کردم.
استاندار مازندران با اشاره به اینکه مازندران مصایب گوناگونی دارد که باید حل شود و برای حل آن نیز برنامه دارم ،گفت: محرومیت زدایی ، اشتغال زایی و توانمند سازی به عنوان برنامه اصلی دولت با عملیاتی شدن اقتصادی مقاومتی که راهبرد آن را مقام معظم رهبری ارائه کرده اند ، با قدرت در استان عملیاتی می شود.
اسلامی خاطر نشان کرد: محیط زیست، منابع طبیعی ، جنگل داری ، تامین اجتماعی ، اداره مالیات و دارایی و بانک های استان هر کدام از مصوبات قانون برداشت های متفاوتی دارند که باید اصلاح شود.
وی با بیان اینکه باید به خواسته های به حق مردم رسیدگی و پاسخگو باشیم، گفت: بررسی ها نشان داده است که منابع بانک ها به فعالان اقتصادی که اهلیت داشته اند، پرداخت نشده است .
وی اظهار داشت: امروز پس از سه جلسه شورای گفت و گو بخش خصوصی با دولت در مازندران را در طی 2 ماهه گذشته حضور خود به عنوان استاندار برگزار کرده ایم اما هنوز متوجه نشده ایم مشکلات فعالان اقتصادی چیست؟ چراکه از پیچیدگی های خاصی برخوردار شده است.
نماینده ولی فقیه در استان مازندران نیز در این نشست با بیان اینکه دفتر مقام معظم رهبری در استان آماده همکاری و اجرای برنامه های عملی استاندار جدید استان است، گفت: باید متذکر شوم که مشکلات مردم فقط با نوشتن صورتجلسه حل و فصل نمی شود بلکه باید آن را عملی کرد.
آیت الله نور الله طبرسی در جلسه شورای فرهنگ عمومی مازندران افزود : باید درد و درک صحیحی از مشکلات و مسایل اجتماعی مردم بدست بیاوریم تا در تصمیم گیری و عمل به نتایج مورد نظر برسیم.
آیت الله طبرسی گفت: مسئولان باید همواره به فکر حل مشکلات مردم باشند، نه اینکه فقط در زمان اعتراض آنان ، چراکه امروز اگر مردم به اقتصاد و مشکلات بیکاری خود اعتراض می کنند، یعنی کارد به استخوانشان رسیده است.
امام جمعه مرکز استان مازندران گفت: مشکلات مازندران نیز باید به درستی شناسایی و برای آن راهکار عملی انجام شود که به نظر می رسد استاندار جدید توانمندی لازم را در این خصوص دارد ، پس همه مردم و مسئولان همراه با برنامه های ایشان باشند.
محمد محمود پور عمران رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران نیز در این جلسه به پذیرش مسئولیت پذیری مسئولان برای توسعه و حل مشکلات مردم اشاره کرد و گفت: فضای امید را باید در جامعه با حل مشکلات و ملموس کردن آن گسترش بدهیم.
وی افزود: باید نواقص ها را از سر صداقت اعتراف کنیم و موفقیت ها را نیز به صورت عملی و ملموس بیان کرد.
به گزارش خبرنگار ایرنا در نشست شورای فرهنگ عمومی مازندران ، چگونگی اجرای برنامه های دهه فجر و اهمیت اطلاع رسانی از دستاوردهای دستگاههای اجرایی استان پس از حدود چهار دهه از انقلاب اسلامی بررسی و مورد تاکید قرار گرفت.
خبرنگار: سید رضا هاشمی کروئی ** انتشار دهنده: محسن حسن نیا
6990/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.