به گزارش خبرنگارایرنا، محمدرضا رضایی کوچی روز چهارشنبه در نشست بررسی به روز شدن پرواز ساری- تهران در فرودگاه دشت نازساری گفت که در شرایط فعلی نرخ پرواز ناوگان هوایی داخلی تهران- کیش از نرخ بلیت تهران- استانبول گرانتر است.
وی اضافه کرد : گران بودن نرخ بلیت پرواز داخلی نسبت به مشابه خارجی باعث شده تا اقبال گردشگران داخلی ما برای سفرهای خارجی بیشتر از تورهای داخلی شود.
نماینده مردم جهرم درمجلس شورای اسلامی اشتغال را چالش اصلی پیش روی کشور دانست و اظهارداشت : برای برون رفت از این مشکل رونق صنعت گردشگری یکی از پیشنهاد های مهم مطرح با ظرفیت های موجود کشوری است که با این روند قیمتی تحقق برنامه های مرتبط دشوار است.
وی خواهان تجدید نظر شرکت های هواپیمایی داخلی در تعیین نرخ پرواز داخلی نسبت به مشابه خارجی برای کمک به صنعت گردشگری در داخل کشور شد.
** نوسازی بافت فرسوده اولویت مسکن سازی
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت که هم اکنون 19 میلیون نفر از جمعیت کشور در بافت فرسوده شهرها سکونت دارند و الویت ساخت مسکن طبق لایحه بودجه سال آینده در بافت فرسوده است.
رضایی اظهارداشت : بانک ها با پرداخت تسهیلات مناسب برای ساخت و ساز در بافت فرسوده نسبت به نوسازی مسکن در این مناطق کمک کار شوند.
وی اضافه کرد : با رونق ساخت و ساز مسکن در سطح کشور ضمن رونق واحدهای تولیدی مصالح ساختمانی، بخش زیادی از بیکاران نیز در این حوزه مشغول به کار می شوند.
رضایی اظهارداشت : طبق بررسی حدود 150 هزار نفر در سطح کشور در حوزه پروژه های عمرانی فعالیت دارند و با رونق ساخت و ساز می تواند دغدغه اشتغال را تاحد زیادی در کشور کاهش داده و بیکاران بیشتری جذب شوند.
** بدهی 150 هزار میلیارد ریالی راه و شهرسازی به پیمانکاران
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت که هم اکنون وزارت راه و شهرسازی حدود 150 هزار میلیارد ریال به پیمانکاران این بخش بدهی معوقه دارد.
رضایی اظهارداشت : با این وجود برنامه ریزی مناسب وزارت راه و شهرسازی و همراهی پیمانکاران باعث شده تا همچنان پروژه های عمرانی این وزارتخانه پیگیری شود.
این دومین سفر رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به مازندران در کمتر از 2 ماه اخیر برای بررسی زیرساخت های حمل و نقل از جمله هوایی است.
خبرنگار: حسین فلاحتی**انتشاردهنده : محسن حسن نیا
6982/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.