حسینعلی ابراهیمی عصر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگارایرنا گرد وغبار حاکم بر فضای شهر ساری مرکز مازندران که از بامداد امروز یکشنبه دهم دی ماه شروع و تاکنون نیز ادامه دارد راآلودگی ناشی از سوخت فسیلی به خصوص گاز مونواکسید کربن وریزگردهای داخلی دانست.
وی افزود : سطح گردوغبارفضای شهر ساری به صورت لحظه ای در برخی از ساعات روز جاری به زیر 10 میکرون رسید که تا مرز بحران فاصله دارد.
ابراهیمی اظهارداشت : در مازندران به خصوص شهر ساری ایستگاه سنجش آلودگی وجود ندارد که بتوان سطح آن را به صورت 24 ساعت اندازه گیری کرد و صرفا پایش به صورت لحظه ای امکانپذیر است.
مدیرکل محیط زیست مازندران با اشاره به کاهش افزون بر 30 درصدی بارش باران پاییزی و تداوم آن در زمستان سال جاری افزایش میزان آلودگی در این خطه شمال کشور را با این روند دور از ذهن ندانست.
ابراهیمی ابراز امیدواری کرد تا طبق پیش بینی هواشناسی با شروع بارش باران از سه شنبه هفته جاری هوای ناسالم لحظه ای نیز از استان خارج شود.
پس از آتش زدن غیرکارشناسی کاه و کلش پس از برداشت برنج در تابستان سال جاری ، این نخستین باری است که گرد و غبار غلیظ در فضای شهر ساری حاکم شد.
هواشناسی مازندران پیش بینی کرد تا تقویت جریان شمالی هوای استان از عصر روز سه شنبه هفته جاری بارانی شود.
خبرنگار: حسین فلاحتی ** انتشاردهنده : محسن حسن نیا
6982/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.