به گزارش خبرنگارایرنا، مهدی عبوری گفت که نیروگاه زباله سوز از پروژه های مصوب سفرهیات دولت دهم به این خطه شمال کشوردرسال 90 بود که با حضوررئیس وقت سازمان محیط زیست کلنگ زنی شد.
وی افزود: با وجود کلنگ زنی این پروژه در آن سال، طرح مطالعات زیست محیطی آن در سال 93 به تایید سازمان محیط زیست رسید و عملیات اجرایی آن نیز شروع شد.
شهردار مرکز مازندران اظهارداشت : براساس مصوبه هیات دولت میزان هزینه پیش بینی برای این پروژه که با شرکت چینی و پیمانکار ایرانی منعقد شده بود، 33 میلیون دلار بود که تاکنون حدود 560 میلیارد ریال برای خرید تجهیزات و کارهای ساختمانی آن اعتبار هزینه شد.
عبوری افزود : هم اکنون پیشرفت ساختمانی این پروژه افزون بر 50 درصد و خرید تجهیزات نیز 80 درصد است که تمام تجهیزات خریداری به محل پروژه حمل و با تکمیل بخش ساختمانی نصب می شود.
وی ظرفیت این نیروگاه زباله سوز را حدود 450 تن در روز بیان کرد.
** پرداخت اعتبار 300 میلیارد ریالی اسناد خزانه از سوی دولت
شهردار ساری گفت که دولت دوازدهم برای تکمیل این پروژه در سال جاری 300 میلیاردریال در قالب اسناد خزانه اعتبار مصوب کرد که تاکنون 100 میلیارد ریال از این بودجه اختصاص داده شد.
عبوری اضافه کرد : وزارت کشور متعهد شده تا مابقی اعتبار را نیز برای تکمیل نیروگاه زباله سوز در اختیار استان قرار دهد و با تامین بودجه این پروژه نیز در آینده نزدیک افتتاح می شود.
وی با وجود اصرار خبرنگاران در مورد تعیین زمان افتتاح پروژه از زمان دقیق خوداری کرد.
در تعهد اجرایی پروژه در سال 93 زمان افتتاح آن تا پایان سال 96 اعلام شده است.
روزانه در ساری و شهرهای اطراف حدود 500 تن زباله تولید می شود که هم اکنون این زباله ها با اعتبار سالانه 300 میلیارد ریال به 130 کیلومتری جنوب شهر ساری در منطقه چهاردانگه این شهرستان دفن می شود که بارها مورد اعتراض روستاییان اطراف واقع شده است.
شهردار ساری در نشست شورای اسلامی شهر از اجرایی شدن فازبعدی پارک ملل، بوستان ولایت و بانوان و پارک جنگلی شهید زارع به عنوان پروژه های بزرگ در دست اجرای این نهاد برای سال جاری اعلام کرد.
عبوری همچنین با اشاره تصویب طرح جامع ترافیک شهر ساری مرکز مازندران از شروع پروژه زیرگذر میدان هلال احمر در آینده نزدیک برای کم کردن گره کور ترافیک این شهر خبرداد.
**اولویت قرارگرفتن نیروگاه زباله سوز
علیجان شمشیربند یکی از اعضاء شورای شهر ساری خواهان تسریع در تکمیل نیروگاه زباله سوز این شهر برای رفع مشکل دفن زباله درمنطقه چهاردانگه این شهرستان شد.
این عضو شورای اسلامی شهر ساری گفت که در شرایط فعلی مردم شهردار و شورای اسلامی شهر را متولی این پروژه می دانند و ما به عنوان منتخبین مردم باید برای تکمیل نیروگاه زباله سوز تلاش جدی تری به خرج دهیم.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر ساری نیز گفت که از لحاظ قانونی شهرداری نمی تواند برای پروژه های عمرانی خارج از شهر هزینه کند.
علی اکبر زلیکانی افزود : نیروگاه زباله سوز در خارج از محدوده شهر ساری در دست ساخت است و طبق قانون نباید شهرداری در این پروژه هزینه کند و این پروژه پس از تکمیل از سوی دولت در اختیار شهرداری قرار گیرد.
وی از تاخیر در تامین اعتبار تکمیلی این پروژه مهم در مدیریت پسماند انتقاد کرد.
** جالی خالی سالن های مدیریت بحران در ساری
رئیس کمیسیون حقوقی و بودجه شورای اسلامی شهر ساری از بی توجهی در ساخت سالن های مدیریت بحران برای اسکان شهروندان ساروی در مواقع بحران به خصوص زلزله انتقاد کرد.
سعید نجاریان در یازدهمین نشست شورای اسلامی شهر گفت که با توجه به وقوع چندین زلزله در سطح شهرهای ایران و اقدام خوب شهرداری پایتخت برای ساماندهی 400 سالن اقامتی برای شهروندان در زمان بحران، خواهان اجرایی شدن طرح های مشابه در شهر ساری شد.
وی افزود : شهر ساری نیز همانند سایر نقاط کشور در معرض زلزله قرار دارد و ما نیازمند سالن های اقامتی برای شهروندان در مواقع بحران داریم .
این عضو شورای اسلامی شهر ساری اظهارداشت : باید از این پس در ساخت پروژه های عمرانی به پدافند غیرعامل توجه شود.
شهر ساری حدود 350 هزار نفر جمعیت دارد و طبق قانون انتخابات 9 نفر به عنوان اعضاء شورا برای پنجمین دوره انتخاب شدند.
در دوره چهارم تعداد اعضاء شورای شهر ساری 13 نفر بود که براساس قانون جدید تعداد نمایندگان شهر در این شورا 4 نفر کمتر شد.
خبرنگار : حسین فلاحتی ** انتشاردهنده : محسن حسن نیا
/1899/6982
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.